Gå til innhold

Hvordan "lande" forholdet?

Anbefalte innlegg

Gjest Mr Logic

Jeg har vært sammen med jenta mi i syv år. Vi har et barn sammen.

De siste to årene har det vært veldig mye opp-og-ned i forholdet, og hun har bodd deler av denne tiden hjemme hos sin mor.

Vi har et åpent forhold til alt, inklusive de problemene vi har hatt den siste tiden. Vi er glade i hverandre (og sier det rett som det er), prates ofte og har ofte sex når vi treffes.

Det er ingen nye partnere involvert (som ellers kunne ha komplisert situasjonen ytterligere).

Jeg har bestemt meg for å avslutte forholdet. Det er det beste for alle parter (noe vi også er enige i).

Hvordan skal jeg avslutte forholdet på best mulig måte? Jeg vil gjerne markere at slutten på forholdet er starten på et livslangt vennskap og starten på nye muligheter for oss begge.

Jeg har lyst til å sette av en helg med bare oss to, sex og god mat. Men jeg vil gjerne ha gode tips om hvordan vi kan få en god start på vår nye tilværelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23049-hvordan-lande-forholdet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg velger å tolke deg slik at du ønsker råd om hvordan du kan avslutte et samliv på en ordentlig og god måte.

Det viktigste er at dere forteller hverandre hva som har gått galt slik at det nå blir brudd. Å forstå bakgrunnen for bruddet er helt sentralt for å komme seg videre på egen hånd.

Videre kan dere avtale når dere evt.- vil møtes, for å oppdatere hverandre på vennskapet som jeg forstår dere vil passe på.

Dere kan jo også takke den andre for hva det har betydd å være sammen.

Foreldreskapet er dere alltid sammen om. Det trenger også gode avtaler og må planlegges mer i detalj.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23049-hvordan-lande-forholdet/#findComment-97811
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...