Gå til innhold

Aldersforskjell....

Anbefalte innlegg

Gjest nyah_lita84

"men hvis han har all verdens kjærlighet å tilby og vi fungerer sammen, så betyr det vel kansje ikke så mye? "

Det er jo det du må finne ut. Selv har jeg ikke erfaring som stemor, men har sett litt av problemene som kan oppstå fra utsiden.

Jeg kan bare ønske deg lykke til. Får håpe at flere som har prøvd å bli sammen med noen som har barn fra før kommer på banen med sine råd.

Det er det jeg også håper på.... fint å høre noens erfaringer.. :)

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofies mamma

3

• flisa

2

• Lillemus

2

• laban

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg har så absolutt tenkt den tanken.... *sukk* han vil ha flere barn og slik jeg har forstått det, så er han ganske romantisk anlagt og ønsker både barn og ekteskap i fremtiden.. men det var de to han har fra før,da.... :/

De vil alltid være der som en påminnelse om det han har hatt før du kom inn i bildet og er han en skikkelig far (en slik som du vil ha til dine barn!) så kan det komme situasjoner der han må prioritere sine barn fremfor deg. Vil du takle det? Hva med eksen hans, er hun til å samarbeide med?

Jeg mener ikke å strø salt i sårene, jeg er bare alenemor selv med nye partnere på begge sider og for oss funker det veldig bra. Men det er noe man bør tenke veldig, veldig nøye over og snakke _mye_ om før man evt. flytter sammen og/eller involverer barna!

Gjest nyah_lita84

De vil alltid være der som en påminnelse om det han har hatt før du kom inn i bildet og er han en skikkelig far (en slik som du vil ha til dine barn!) så kan det komme situasjoner der han må prioritere sine barn fremfor deg. Vil du takle det? Hva med eksen hans, er hun til å samarbeide med?

Jeg mener ikke å strø salt i sårene, jeg er bare alenemor selv med nye partnere på begge sider og for oss funker det veldig bra. Men det er noe man bør tenke veldig, veldig nøye over og snakke _mye_ om før man evt. flytter sammen og/eller involverer barna!

flytte sammen er ikke aktuelt på leeeeeenge! jeg holder akkurat nå på å flytte i ny leilighet, så det blir ikke med det første,nei..

jeg kommer aldri til å kreve at han skal velge meg foan barna, men jeg innser at det kan bli litt vanskelig av og til.. det kalles vel kompromiss? =)

Gjest LOTUS78

Det er det jeg også håper på.... fint å høre noens erfaringer.. :)

Hei. Kanskje du skulle gjøre som jeg, å skrive et innlegg om tanker rundt det å skulle bli stemor. Jeg skrev et litt provoserende innlegg og satte mye på spissen, men jeg fikk mange gode og sakelige innlegg. Jeg ble møtt mye mer positivt enn det jeg hadde ventet.

Jeg har lagt ved to linker med svar på mine innlegg, men hovedinnleggene er satt på spissen. Jeg er kommet ut av den situasjonen fordi jeg ønsker ikke et forhold med dine, mine og våre barn. Men jeg var svært optimistisk da det stod på som værst.

linkene heter:

revurdere forhold til mann med barn.

stebarn i nytt forhold

Gjest LOTUS78

Hei. Kanskje du skulle gjøre som jeg, å skrive et innlegg om tanker rundt det å skulle bli stemor. Jeg skrev et litt provoserende innlegg og satte mye på spissen, men jeg fikk mange gode og sakelige innlegg. Jeg ble møtt mye mer positivt enn det jeg hadde ventet.

Jeg har lagt ved to linker med svar på mine innlegg, men hovedinnleggene er satt på spissen. Jeg er kommet ut av den situasjonen fordi jeg ønsker ikke et forhold med dine, mine og våre barn. Men jeg var svært optimistisk da det stod på som værst.

linkene heter:

stebarn i nytt forhold

jeg prøver en gang til.

stebarn i nytt forhold

innleggene er skrevet under navnet snart stemor? den 21 og 22.02-06 på samlivsforumet.

For dere som husker disse innleggene, kan jeg si at den problemstillingen ikke er aktuell lengre og jeg har funnet ut at det mest riktige var å bryte før det ble alvor. Dere som svarte meg ga meg mye å tenke på, men jeg er glad for at jeg luftet det her på dol og fikk litt respons på tanker og følelser rundt dette tema.

Gjest detgårsikkertbraomduvil

ååå..det hørtes jo kjempekoslig ut! =)

vi er ikke sammen enda, men jeg har en god følelse. Det er vel egentlig bare meg det står på nå.. så jeg må enten tørre å ta sjansen,eller la den gå fra meg..

jeg vet ikke hvorfor jeg frykter at det ikke skal bli "ekte" fordi han har hatt familie før.. men så er han jo mer erfaren og da.. =)

klem-

Glemte å si at jeg selvsagt var veldig nervøs før det første møtet, situasjonen var jo fryktelig uvant for meg også. Vennene mine var jo i sjokk, jeg var den partyjenta og så satt jeg plutselig der med samboer og helgebarn - men jeg var så forelska, og syntes han var så fantastisk - at det ikke var noe å gruble over for meg!

Annonse

Gjest nyah_lita84

linkene heter:

stebarn i nytt forhold

takktakk! =)

Gjest nyah_lita84

linkene heter:

stebarn i nytt forhold

hvordan går jeg frem for å finne linkene? er ny her... :)

Gjest LOTUS78

hvordan går jeg frem for å finne linkene? er ny her... :)

jeg skal finne ut hvordan jeg lager link til disse sidene. Det jeg har skrevet om der er sikkert ikke rellevant for din situasjon, men jeg fikk mye å tenke på og fikk mye gode råd. Men jeg ville ha beskrivd egen situasjon, for det er mye å tenke på når man innvolverer seg med mann med barn fra før. Men det går sikkert bra, for ingen siuasjon er lik. Jeg var i utgangspunktet bestemt på å finne en mann uten barn, men så traff jeg han her og mente det skulle gå bra. I ettertid ser jeg at jeg ønsker mann uten barn og jeg vet nå også hvorfor?

Jeg ønsker deg lykke til, for det er mange de har fungert for før, så det går sikkert bra.

Annonse

Gjest nyah_lita84

jeg skal finne ut hvordan jeg lager link til disse sidene. Det jeg har skrevet om der er sikkert ikke rellevant for din situasjon, men jeg fikk mye å tenke på og fikk mye gode råd. Men jeg ville ha beskrivd egen situasjon, for det er mye å tenke på når man innvolverer seg med mann med barn fra før. Men det går sikkert bra, for ingen siuasjon er lik. Jeg var i utgangspunktet bestemt på å finne en mann uten barn, men så traff jeg han her og mente det skulle gå bra. I ettertid ser jeg at jeg ønsker mann uten barn og jeg vet nå også hvorfor?

Jeg ønsker deg lykke til, for det er mange de har fungert for før, så det går sikkert bra.

tusen takk for gode ord! =)

Gjest Så der

http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F18%2F266.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D2991473&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D2991473

det er godt å høre... men når han har barn, stiller det seg vel litt annerledes? =)

Det er forskjell på unger også - noen liker man, noen liker man ikke. Man vet aldri før man har prøvd -og er det "HAN", så er det vel verdt et forsøk?

Noen unger er sånn at de aldri vil godta deg, andre unger vil forgude deg.

Gjest nyah_lita84

Det er forskjell på unger også - noen liker man, noen liker man ikke. Man vet aldri før man har prøvd -og er det "HAN", så er det vel verdt et forsøk?

Noen unger er sånn at de aldri vil godta deg, andre unger vil forgude deg.

du har helt rett! det er verdt et forsøk =) så får vi se hva som skjer, om jeg blir "godtatt" eller ikke ;)

Vi nærmer oss.

Men du behøver ikke ta med den første (den med "show"), jeg gjorde det bare for å vise hvor i prosessen vi var.

Og du MÅ skifte ut "show" med "gotomsg" etter at du har limt inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...