Gå til innhold

hvor mange dager mellom mensen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest takk for svar på det

Normalt med ca 28 dager fra første dags blødning til oppstart neste blødning, ja.

:-)

Kan ta noe tid etter å ha fjernet hormonspiral før du er i normal syklus igjen.

Takk! Jeg trodde vi regnet fra mensen var ferdig, men da er det altså fra den starter.

En gjennomsnittlig syklus er på 28 dager ja, men er jo ikke godt å si hvor lang _din_ syklus er. Selv har jeg f.eks en syklus på 21-22 dager.

Jeg trodde det var fra mensen sluttet vi skulle telle, men jeg ser av svar fra citygirl at det var feil. Jeg vet ikke hvordan syklusen er, så det skal jeg prøve å finne ut. Takk for svar!

Annonse

Jepp:-)

Fra første blødningsdag til neste første blødningsdag.

Men ikke alle passer inn i 28-dagersnormalen, alt fra 24 dager til 32 er nok også normalt.

Så skal jeg prøve å se hvor mange dager jeg har. Kan det også variere veldig? (Jeg aner ikke hvordan det er med meg.)

Så skal jeg prøve å se hvor mange dager jeg har. Kan det også variere veldig? (Jeg aner ikke hvordan det er med meg.)

Noen har uregelmessig syklus, dette kan ha forskjellige årsaker.

Vent noen måneder mens du noterer førstedagsblødninger (kanskje 4-5 mnd) så ser du ca hvordan din syklus er.

Men det kan ta alt fra noen uker til noen måneder etter å ha fjernet hormonspiralen før du er i din naturlige gjenge igjen. Det er litt forskjellig fra person til person.

Hvis du lurer på syklusen pga barneønske, kan du evt kjøpe deg eggløsningstester på apoteket, så ser du nøyaktig når du er klar;-)

Noen har uregelmessig syklus, dette kan ha forskjellige årsaker.

Vent noen måneder mens du noterer førstedagsblødninger (kanskje 4-5 mnd) så ser du ca hvordan din syklus er.

Men det kan ta alt fra noen uker til noen måneder etter å ha fjernet hormonspiralen før du er i din naturlige gjenge igjen. Det er litt forskjellig fra person til person.

Hvis du lurer på syklusen pga barneønske, kan du evt kjøpe deg eggløsningstester på apoteket, så ser du nøyaktig når du er klar;-)

Vi skal ikke ha flere barn (enda?)..... Men det er ok å vite når mensen kommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...