Gå til innhold

Hvordan komme over utroskap...??

Anbefalte innlegg

Min mann og jeg har vært sammen i 7 år, for en måned siden oppdaget jeg at han hadde vært utro(hadde hatt sex med 2 stykker).Det skjedde bare en gang med hver, men de har holdt kontakten en god stund før og inntil jeg fant det ut....Han nektet lenge før han innrømmet det.

Det var bare sex sier han og han vil ha meg...angrer veldig, sier han har lært at det ikke er grønnere på andre siden....

Det store spørsmålet er hvordan skal jeg klare å stole på han etter dette? Jeg har ikke lyst å gi opp forholdet helt, jeg er glad i han og vi har 2 barn....

Jeg må hele tiden spørre han om alle detaljene, alt som skjedde da han hadde sex med de andre....om og om igjen, er det normalt?

Jeg har alltid vært sjalu, nå er det enda verre,klarer ikke tro på han lenger, all tillitt er ødelagt....

Hva skal jeg gjøre? Jeg vil ikke gå å mistro han hele tiden, han har lovet at han aldri skal gjøre det mere, men jeg er så redd....

Hvordan komme ut av denne sirkelen med spørsmål og mistro???

hjelp meg noen...hvordan takler man at han har vært utro????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23055-hvordan-komme-over-utroskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det er vanskelig å komme over utroskap, men det går an.

Om dere klarer å fortsette sammen, avhenger av om dere begge vil være sammen videre, og om dere klarer å bearbeide sviket og krisen.

Det viktigste er å gjenvinne tilliten til hverandre. For å få det til må dere snakke sammen om det som har hendt. Du må få lov å stille spørsmål. Han må være tålmodig og svare om igjen og om igjen. For når en er sjalu og skeptisk trenger en å føle seg sikker og trygg på den andre, uten å bli avvist.

Du kan lese mer om utroskap i artikkelen om Utroskap og Samliv her på DOL under TEMA/Samliv.

Dersom dere ikke greier å snakke sammen om problemet, kan dere oppsøke en samlivsterapeut for drahjelp, f.eks. på Familiekontoret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...