skiatos Skrevet 25. mars 2001 Del Skrevet 25. mars 2001 Hei! Overskriften angst for å bli gravid igjen...hører kanskje for noen rart ut, men i mitt tilfelle er det blitt et problem - så jeg håper på svar fra deg som er her på gynekologisiden til hjelp! På 4 år nå har jeg vært gravid 5 ganger....Jeg her to barn på 3 og 1 år, mellom disse hadde jeg en spontanabort - da gikk jeg på p-pillen Microgynon, deretter en missed abortion - prøvde da å bli gravid og nå knapt 1 år etter fødsel hadde jeg et svangerskap utenfor livmoren - gikk da fra spiral til p-pillen Microgynon og brukte kondom første uke - men det resulterte i operasjon og fjerning av eggleder. Jeg er glad for å kunne bli gravid og for at jeg har to friske, flotte barn - og har alltid ønsket meg tre barn når tiden er inne for det. MEN.. er det noe som heter angst for å bli gravid har nok jeg det - for akkurat nå orker jeg ikke flere graviditeter, utskrapninger og operasjoner - det har vært nok på 4 år!! Kan du være behjelpelig med valg av prevensjon - ønsker selv p-pillen men er nå i tvil, ikke fornøyd med kobberspiral...Hvor mye tåler kroppen av det jeg har vært igjennom....er 25 år og født normalt 2 ganger? Har du generelt noen gode råd?? Takknemlig for svar - På forhånd takk ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23056-angst-for-%C3%A5-bli-gravid-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. mars 2001 Del Skrevet 26. mars 2001 Kroppen tåler ganske mye, tenk hva forrige generasjon av kvinner måtte igjennom. Jeg skjønner at du ønsker noe effektivt og kanskje lettvint. Jeg vil anbefale p-sprøyte som settes hver 3. Måned eller hormonspiral, begge metoder er nesten 100% sikre og gir mindre eller ingen menstruasjon. Noen kan ha litt bivirkning som endret humør og småblødninger i starten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23056-angst-for-%C3%A5-bli-gravid-igjen/#findComment-98268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.