Gå til innhold

Anbefalte innlegg

mmmmmmmmmmmmmmmm

Hei!

Mannen (31) og jeg (28) har prøvd å få barn i et halvt år, uten å lykkes. Jeg har svært regelmessig menstruasjon og eggløsningen kommer alltid på den samme dagen i syklusen. Hva tror du er den sannsynlige årsaken til at vi ikke har blitt gravide så langt? Når bør vi kontakte helsepersonell for evnt. utredning? Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230591-ut%C3%A5lmodig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes ikke dere behøver å bli bekymret ennå. Noen par trenger iblant litt lengre tid enn gjennomsnittet for å bli gravid. Hvis ikke noe har skjedd innen ca 4 mndr. synes jeg dere kan ta opp problemstillingen med fastlegen din, så dere kan bli henvist til fertilitetsutredning. Det er ikke så lett å anta noe om årsakssammenhengen til at du ikke har blitt gravid så langt, men man vet om enkelte faktorer som kan være avgjørende. Har du hatt clamydia en eller flere ganger, kan det redusere fertiliteten kraftig. Har du eller har hatt endometriose, kan dette virke inn.Kraftig overvekt eller kraftig undervekt kan virke negativt.

Alt i alt vil jeg anbefale deg å leve regelmessig og rimelig sunt, ha det så bra som mulig, stresse lite og prøve å ikke problematisere den uteblitte graviditeten minst mulig inntil videre.

Det som høres veldig positivt ut er at du har regelmessig eggløsning og mens.

Jeg ønsker dere lykke til videre.

Jeg ønsker dere lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230591-ut%C3%A5lmodig/#findComment-1753014
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...