Gjest har så vondt. Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Jeg sliter alltid med masse smerte når jeg får mensen, de to første dagene har jeg konstant vondt. Dette medfører at jeg 1 gang i mnd er borte fra jobb de 2 dagene, for til tross for smertestillende tabletter, så har jeg altså smerter. Hvor dumt er det egentlig å ta egenmeldinger for slike ting? Nå sier jeg jo som oftest ikke hvorfor jeg er syk, men hvis arbeidsgiver fikk vite det, ville det vært en helt teit grunn til å ta egenmelding? 0 Siter
Gjest god bedring Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Jeg har også veldig vondt en dag i måneden, men det hjelper litt med paracet, jeg drikker varm te, jeg holder magen varm. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 hva med å hoppe over mensen med p-piller? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Blir ikke det uhorvelig mange egenmeldinger? En annen ting er at du kanskje ikke burde slå deg til ro med at det bare er sånn, dette hemmer deg jo rimelig mye. Er det ikke noe mer enn å spise for svake?/feil? piller man kan gjøre? Uansett, bedre å gi en grunn (og din er god), enn å ikke si noe. Kanskje de tror du er en slappfisk. 0 Siter
en mann Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 "Hvor dumt er det egentlig å ta egenmeldinger for slike ting? " Har du noe valg, egentlig ? Er det vanlig at de som sliter med mens-smerter også plages med at de blir ute av lage mentalt når det står på som verst (f.eks. depresjon/ angst/ lav frustrasjonsterskel/ behov for å slippe ut aggresjon ) ? 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Bare en liten ting: Trener du? Hvis ikke, anbefaler jeg at du gjør det, særlig magemusklene. Jeg var helt krøpling av menssmerter i noen år, helt til jeg ble anbefalt å trene - av ei venninne som hadde opplevd bedring på den måten. Når jeg i tillegg ble mye flinkere til å spise grønne grønnsaker (broccoli spesielt), ble livet mye, mye enklere disse dagene. Bare et tips, altså. 0 Siter
flisa Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 "Hvor dumt er det egentlig å ta egenmeldinger for slike ting? " Har du noe valg, egentlig ? Er det vanlig at de som sliter med mens-smerter også plages med at de blir ute av lage mentalt når det står på som verst (f.eks. depresjon/ angst/ lav frustrasjonsterskel/ behov for å slippe ut aggresjon ) ? Ja de blir helt satt ut. 0 Siter
carma Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Jeg har også veldig vondt en dag i måneden, men det hjelper litt med paracet, jeg drikker varm te, jeg holder magen varm. For de som virkelig sliter med voldsomme menssmerter hjelper det nok ikke med Paracet og te ;-) 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Sjekk om du mangler magnesium. Jeg fikk anbefalt på apoteket å ta tilskudd av det mot menssmerter, og det hjelp med en gang. Det virker nemlig krampestillende. Jeg gikk på sterke smertestillende, men det ødela magen min. Nå tar jeg så godt som aldri smertestillende lenger, pga magnesiumen. Billig er det også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.