Gå til innhold

Huff, tid for tannlegen. Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Gjest skrekkfyllt

Jeg er blant de som hater å gå til tannlegen. Har i tillegg "dårlige" tenner tross god tannpleie.

Under min første graviditet ble tennene "spørere" enn vanlig og det endte med at jeg mistet en tann - som ble erstattet med en uekte en.

Nå er jeg gravid for andre gang og merker at tennene begynner å gi etter. Pusser tennene opptil 4 ganger om dagen. Kan dette gjøre vondt verre?

Hvordan er det å gå til tannlegen når man er gravid? Vet at jeg må borre iallefall i en tann (Prekært!).

Den forrige tannlegen jeg gikk til presterte å si "Her var det mye å gjøre!"...og det _etter_ at jeg hadde sagt at jeg hadde grusom tannlegeskrekk. Huff, han går jeg ikke tilbake til - og blir dermed nødt til å finne enda en ny tannlege og brette ut tannlegeskrekken min for. *sukk*

Noen råd?

Hilsen en som er

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23077-huff-tid-for-tannlegen-trenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Du bør absolutt gå til tannlegen når du er gravid. Hormonforandringer i kroppen kan gi tannkjøttsproblemer som hevelse og blødningstendens.

Noen får forværret tannstatus under graviditeten, uten at graviditeten er den direkte årsaken til dette.

Dersom du pusser 4 ganger om dage er nok det å overdrive noe. To gangers grundig renhold er normal nok.

Lyke til,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...