Gå til innhold

Han blir så full på fester.....

Anbefalte innlegg

Gjest samboer

Jeg har en samboer som nå nærmer seg 40. I alle år har det alltid vært sånn at jeg maser/bremser på han når det gjelder inntaket av alkohol.

Hadde vel trodd at det skulle bli bedre med årene, men det kan knapt sies. Jeg synes det er kjedelig og noen ganger direkte pinlig når han alltid er den fulleste. Oppfører seg som han er 20 og ikke 40. Dette er ikke noe jeg innbiller meg. Dessverre synes folk det er festlig når noen driter seg ut.

Jeg er så lei! Burde vel være vant til det nå men det blir jeg tydelig vis aldri.

Han har ikke noe alkoholproblem ellers. Det er kun på fester. Etter en fest i vinterfeien er det nesten så jeg ikke har lyst til å gå noen steder med han hvor det skal serveres alkohol.

Er det noen som har råd eller synspunkter på dette? Har selvfølgelig prøvd å snakke med han men han blir bare sur. Mener at han ikke er så full.... Kan også nevne at han er lite oppmerksom mot meg under disse festene.

Er det jeg som er sær? Skal jeg bli hjemme sålenge jeg ikke klarer å takle det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23097-han-blir-s%C3%A5-full-p%C3%A5-fester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Fulle partnere skaper mye krøll i et samliv. Jo lenger tid som går, jo større føles problemet.

Det høres ut som om du har forsøkt å ta saken opp med han, uten hell.

Det er nok ikke lett for samboeren din heller å ha et slikt avgrenset alkoholproblem. Han kjenner antakelig lite til hele problemet siden det dreier seg om enkelt-episoder. Du må kanskje ha det med i hodet når du tar spørsmålet opp igjen. Du blir på en måte dominerende alt i utgangspunktet.

Kan dere bruke en person dere har tillit til for å snakke om saken?

Eller kan det være nyttig å bruke en lege eller familierågiver som 3. person?

Hvis du ikke vil involvere andre, kan du vise din holdning ved å la din mann gå alene på fest en tid fremover. Du kan også alliere deg med en medfestdeltaker som skal sende han med drosje hjem før han han blir for full.

• 2 uker senere...
Gjest oterjenta

Oi!

Skvatt da jeg leste innlegget ditt. Har nemlig vært gjennom AKKURAT det samme med min tidligere samboer. Han er vel ca. 40 nå ja. Hmm... kanskje det er samme mann?

Prøvde også å snakke med ham om problemet, til ingen nytte.

Prøvde også å la ham gå på fest alene - til ingen ingen nytte...

Forholdet vårt tok slutt, en vesentlig grunn var fest-fylla... Pass på deg selv!

Klem

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...