Gå til innhold

Sopp + youghurt naturell - Har DU erfaring?!

Anbefalte innlegg

Hei! Har sendt sammme innlegg inn på forum for gynekologi, men setter også inn i dette forumet. Er gravid, akkurat komt halvveis. Formen er strålende, bortsett fra at jeg er mye plaget med soppinfeksjon... Jordmora mi anbefalte å prøve youghurt naturell. Har noen av dere gode erfaringer med dette? Ho sa jeg kunne kjøpe en 20 ml sprøyte på apoteket. Problemet er at det var veldig liten "spiss" (butt, altså!) på de sprøytene jeg fikk tak i... Så jeg frykter at jeg ikke får youghurten langt nok "inn" i skjeden... Dersom noen av dere har bruket en sprøyte dere er fornøyd med, kan dere vere så snill å tipse meg om apotek-kjede? Hadde vært kjempeflott! Er klar for å få gjort noe med dette problemet. Tar Canesten ofte, men det kommer igjen og igjen... så vil gjerne prøve noe nytt! TAKK for svar! :) Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231056-sopp-youghurt-naturell-har-du-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lenge siden sist

Har prøvd yoghurt-trikset for lenge siden. Det funker ok, men er nokså mye kliss.

Kjøpte en stor engangssprøyte uten spiss. Du må føre hele greia inn - ikke bare tuppen. Lurt å ligge i senga for natta og ikke reise seg opp med det første. Lurt å ha på bind/truseinnlegg.

Istedenfor alt dette sølet prøvde jeg noen kapsler fra apoteket som inneholder den samme bakteriekulturen. Tror kanskje de het ViVag.

Gjest Kan anbefales

Jeg kan anbefale glidekremen replens. Denne skal normalopprette ph-verdien i skjeden. Jeg tar en slik etter mensen, og ellers når det begynner å klø. Men vet ikke om man kan bruke det når man er gravid. Den er ihvertfall det supreste jeg har brukt. Jeg bruker den for å slippe å få infeksjoner som jeg har vært mye plaget med, sopp og urinveisinfeksjoner.

De har hjemmeside på nettet en plass, så bare søk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...