Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten

Hva er mine rettigheter?

Hei!

jeg er en gravid jente som går gravid i min 13 uke. Jeg har et problem på jobben, jeg har fortalt sjefen min at jeg er gravid og at jeg er MEGET sliten, dette vil han ikke godta og mener jeg sikkert bare vil skofte unna og ikke gidder å jobbe, noe som ikke stemmer, Jeg sliter med hodepine hver dag, sjefen min mener jeg visste og planla at jeg skulel bli gravid når jeg begynnte i dene jobben, siden jeg spurte hvordan jeg lå ann hvis jeg blei syk(jobber på provisjon)Han forteller de andre jeg jobber med om min graviditet og ting som er bare mellom meg og han. Sjefen min har aldri hatt barn og er fri og frank og har ikke øye for gravide damer. De røyker i samme kontor som jeg sitter på og det oser røyk. Jeg klarer ikke å være der psykisk da det blir sakt så mye stygdt om min graviditet, men hva gjør jeg? Jeg kan ikke bare slutte, den eneste løsningen jeg ser er å komme meg vekk og ha sykemelding(noe jeg prøvde å unngå)Men nå er det såpass psykisk vondt å være her at jeg lurer på om jeg har rett til å sykemelde meg?Barnet har ikke godt av allt dette. Hva synes du? Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23126-hva-er-mine-rettigheter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det hörs ut som du inte har någon bra kommunikation med din chef, så då behöver du kankse hjälp av någon annan. Ditt fagförbund kan kanske hjälpa dig med detta problem. Angående rökningen som du utsätts för så tycker jag att du skall ta upp detta med ditt skyddsombud på ditt jobb. Man skall inte tvingas att vistas i rökfyllda rum om man inte önskar, det måste finnas någon norsk lag om detta? Jag tycker att en sjukskrivning är en sista utväg men att du först skall försöka att få hjälp med detta ändå. Går det inte att prata med någon annan kolega om detta? Jag önskar dig lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23126-hva-er-mine-rettigheter/#findComment-98156
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...