Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

9

• org

3

• Angelica :o)

3

• alwaysme

3

Hvor gamle er dere? Sjelden jeg hører noen over 25 år kalle kjæresten sin for "dama". Er noe barnslig over det. Hos oss sier vi stort sett kjæresten eller samboeren

Det er akkurat det jeg mener også! At "dama mi" er så fjortisaktig, men han hevder altså bestemt at der han kommer fra er det vanlig å si det også når man er voksen.

Gjest collett

"Dama mi" er jo kjempefint det vel?

Det verste er "kjerring" (vanlig på bergensk, og faktisk positivt ladet..).

"Henne jeg bor sammen med" er også en skikkelig blemme...

Selv sier jeg "mannen min" hvis ikke jeg kan bruke navnet hans. "Typen min" er vel også OK, men litt barnslig.

"Kar" virker veldig rart synes jeg.

Gjest Mom33

Vi er gift, jeg kaller han gubben. Han kaller meg kjæringa (har dialekt som gjør at det ikke blir kjærringa, uten at det gjør noe som helst).

Jeg blir forresten også omtalt som "husets frue", og jeg kan gjerne si "han som tror han er sjefen her i huset".

Fortrinnsvis bruker vi navnene på hverandre.

Gjest mrs Boss

Samboeren min kalte meg tidligere for sjefen! Da følte jeg meg skikkelig bitch, og at han var en tøffel. Det gjorde han gjerne når han snakket med gutta. Ok, jeg er nok litt sjefete. Når han kaller meg dama, så føler jeg meg som en bra dame, ikkesant?

Samboeren min kalte meg tidligere for sjefen! Da følte jeg meg skikkelig bitch, og at han var en tøffel. Det gjorde han gjerne når han snakket med gutta. Ok, jeg er nok litt sjefete. Når han kaller meg dama, så føler jeg meg som en bra dame, ikkesant?

Kanskje jeg skal se på det på den måten ja, at "dama mi" er ei bra dame!? ;o)

Eller hender det han kaller med "hun med lommeboka" hvorpå jeg har tatt igjen ved å kalle ham "banken min" eller "han med bankkortet". ;o)

Annonse

Gjest mrs Boss

Kanskje jeg skal se på det på den måten ja, at "dama mi" er ei bra dame!? ;o)

Eller hender det han kaller med "hun med lommeboka" hvorpå jeg har tatt igjen ved å kalle ham "banken min" eller "han med bankkortet". ;o)

hehe, minner meg på en gang jeg tastet nummeret hans da jeg trodde jeg ringte banken. Jeg bare, hæ? Er det deg! Trodde jeg ringte banken jeg. hehe

ShitDiddelyDo

Noe må man jo kalle den man er sammen med! Ikke for å ha et kosenavn, men slik at andre skal vite hvem man snakker om.

Men hva er galt med "kjæresten"?

Når det gjelder "dama" og "typen" er det jo langt mer "fjortis" å irritere seg enn å omtale kjæresten som "typen" eller "dama" i en kjapp setning.

Men hva er galt med "kjæresten"?

Når det gjelder "dama" og "typen" er det jo langt mer "fjortis" å irritere seg enn å omtale kjæresten som "typen" eller "dama" i en kjapp setning.

Jeg vil jo gjerne at han omtaler meg som kjæresten sin! :o) Men i farten ble det nå "dama" da og det utløste en ganske så morsom diskusjon.

Annonse

Jeg sier stortsett navnet hans jeg, så får folk spørre hvis de lurer på hvem jeg snakker om. Eller jeg sier "han jeg er sammen med", eller "samboeren min".

Han derimot insisterer på å si "kjæresten min" fordi det er det koseligste begrepet han vet om :-) Jeg syns det høres litt kortsiktig ut, men smelter når jeg vet hvorfor han bruker det (merker jeg ble glad inni meg bare av å tenke på det nå, hehe).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...