Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Kunne han ikke sagt navnet ditt da? "Jeg har vært og hentet "Lillemus"!"

Det sier nå jeg. Og hvis vedkommende spør hvem det er, får han svare "Hun er jeg er sammen med" eller "kjæresten min" eller "forloveden min"

Til folk som ikke kjenner mannen min, sier jeg vel navnet hans eller "mannen min".

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

9

• org

3

• Angelica :o)

3

• alwaysme

3

Gjest hallow :o/

I begynnelsen av forholdet / ekteskapet så het jeg "kjæresten min" mens jeg nå oftere går under mitt navn eller "kone". Koselig alle tre alternativer. Mannen min kaller jeg for hans navn, eller "mannen min". Når jeg er i godlune (eller vil oppnå noe ....) kaller jeg ham ofte for "kjære".

Annonse

Jeg kaller mannen min for "min kjære".

Han på sin side kaller meg sin "langt dårligere halvdel" eller "kjerringspetakkelet".

*ler så jeg rister* Håper det sies med en kjærlig undertone da! :o)

I grunnen har jeg slått meg til ro med dama (selv om jeg synes det er fjortisaktig), så lenge han ikke kaller meg for "kvinnfolket sitt"...

Annonse

Gjest Ulvinnen

*ler så jeg rister* Håper det sies med en kjærlig undertone da! :o)

I grunnen har jeg slått meg til ro med dama (selv om jeg synes det er fjortisaktig), så lenge han ikke kaller meg for "kvinnfolket sitt"...

I forhold til "kjerringspetakkelet" er "kvinnfolket" rene hedersbetegnelsen ;)

Men det ligger nok til familien. Svigerfar kaller svigermor for "dragen", "krokodillen", "regjeringa" og "overkommandoen".

Dette til tross har de vært gift i nesten 40 år.

Jeg sier enkelt og greit "kjæresten min". Han kaller meg noen ganger "lillemor", som er en betegnelse på kone/samboer på dansk.

Lillemor var jo veldig koselig da! :o)

Da jeg var syk i forrige uke fikk jeg tekstmelding til "Stakkar lita pia!" Han er nå søt da, samme hva han kaller meg. :o)

Lillemor var jo veldig koselig da! :o)

Da jeg var syk i forrige uke fikk jeg tekstmelding til "Stakkar lita pia!" Han er nå søt da, samme hva han kaller meg. :o)

Kjæresten min elsker også å kalle meg stakkars liten. :-) Han er dansk og det uttrykket finnes ikke på dansk.

Det kvinnelige motstykket til "kar" er faktisk "Kjærring" (helt sant: kjærring er avledet av kar)

Personlig ville jeg ikke hatt problemer med å bli kaldt "dama mi", men jeg blir oftest introdusert som "kona mi" (som jeg synes er grusomt!!!) eller "Kjærringa mi" - som er helt greit ;-)

Mannen min blir presentert som "mannen min" eller "gubben" (i mer uformelle lag) :-)

Gjest sarah berhard

Beklager, jeg skummet litt for fort gjennom innlegget ditt isted til å kunne et relevant svar.

Sånn i det offentlige bruker vi vanlige - ikke private, søte - betegnelser på hverandre... Stort sett!

"dama" og "karen" synes jeg er helt greie betegnelser, selv om "karen" kanskje blir litt "kaillat".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...