Gå til innhold

Spm om aldersgrenser pluss litt til..

Anbefalte innlegg

Gjest fru pim

Fikk vite av min gyn. at man må være 25 for å få prøverør, mens andre har fått det allerede som 21 åringer. Hva er riktig? Er til utredning, er 21 år . Dersom de ikke finner noen "feil", kan vi ikke stille oss i kø? Det tar jo ÅR før man slipper til.. Og hvorfor lar man folk starte utredning i tidlig alder dersom det er lover mot IVF og ICSI før fylte 25?

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23154-spm-om-aldersgrenser-pluss-litt-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

...mente selvsagt om man FINNER feil, om man DA kan søke seg inn i køene..

Hei..

Jeg har aldri hørt om noen som er 21 år som har fått ta prøverør.Ikke er det lov heller som jeg vet.Du må være mellom 25-38 år for å få det.

Jeg er 23 år(snart 24)og står på venteliste for prøverør.Det jeg vet er at det er ca 1 år og oppover du må stå på venteliste.Det legen min sa til meg var at hadde jeg vært yngre,kunne det hende at sykehuset avviste meg.Virket som du ikke kunne sette deg for tidlig opp på lista.Det vet ikke jeg om det stemmer da.Du skal jo helst prøve en stund først og da.Har du foresten tatt kikkhullundersøkelse?

Klem fra meg

Hei..

Jeg har aldri hørt om noen som er 21 år som har fått ta prøverør.Ikke er det lov heller som jeg vet.Du må være mellom 25-38 år for å få det.

Jeg er 23 år(snart 24)og står på venteliste for prøverør.Det jeg vet er at det er ca 1 år og oppover du må stå på venteliste.Det legen min sa til meg var at hadde jeg vært yngre,kunne det hende at sykehuset avviste meg.Virket som du ikke kunne sette deg for tidlig opp på lista.Det vet ikke jeg om det stemmer da.Du skal jo helst prøve en stund først og da.Har du foresten tatt kikkhullundersøkelse?

Klem fra meg

Hva er grunnen til at dere må ta prøverør?

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke lovregulert hva som er nedre grensen, men det er rimelig å ta de eldste først da sjansen for vellykket resultat reduseres med alderen (etter 35 år). Ved utredningen kunne man ha påvist feil som man kunne rette på uten 'prøverørsbehandling'.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...