Gå til innhold

Spiral - auau!!

Gjest kan ikke vite alt, da...:)

Anbefalte innlegg

Skulle sette inn spiral i dag, og jeg som (tydeligvis ikke) trodde jeg visste mye og var velinformert om nettopp dette prevensjonsmiddelet, møtte opp i godt mot hos legen. Ble derimot litt nervøs da hun sa at det kom til å gjøre "litt" vondt, og enda mer nervøs da hun sa at hun hadde helst sett at jeg hadde tatt 3 ibux FØR jeg kom...

Joda, innimellom all lesing av for/imot argumenter, bivirkninger osv hadde det ikke falt meg inn å spørre om det gjorde vondt å sette den inn!! Roping, 2 besvimelser, oppkast og kaldsvetting, eget rom og 2 timer senere var jeg ute :) Føler meg nesten litt lurt, jeg...jaja, fikk fri fra jobb da...og er i godt nok humør slik at jeg humrer litt. Men smertefritt var det ikke -og jeg er ikke av den skvetne typen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231555-spiral-auau/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det hormonspiral? Jeg kjente så vidt at legen satte den inn, så det er nok veldig forskjellig.

Var kobberspiral. Men hun sa også at folk reagerte veldig ulikt - uavhengig av smerteterskel . Det at jeg ikke har født barn talte nok ikke til min fordel...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231555-spiral-auau/#findComment-1758105
Del på andre sider

Var kobberspiral. Men hun sa også at folk reagerte veldig ulikt - uavhengig av smerteterskel . Det at jeg ikke har født barn talte nok ikke til min fordel...

Det anbefales vel ikke at man setter inn spiral før man har født.

Jeg kjente heller ikke stort,men det var etter to barn da.. Jeg kjente det stakk veldig da hun "åpnet" livmorhalsen eller hva det nå var hun gjorde. Hun brukte også litt tid på å måle hvor langt inn hun måtte sette den.

Tok den ut etter et år da, gidda ikke mer, hadde gått opp nesten 10 kilo.

Nå er 9 borte:)

Men det gjelder IKKE alle da, alle reagerer forskjellig, og jeg hadde hormonspiral.

Fordelen er jo at du ikke får mensen. Litt småblødninger i starten bare:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231555-spiral-auau/#findComment-1766535
Del på andre sider

Det anbefales vel ikke at man setter inn spiral før man har født.

Jeg kjente heller ikke stort,men det var etter to barn da.. Jeg kjente det stakk veldig da hun "åpnet" livmorhalsen eller hva det nå var hun gjorde. Hun brukte også litt tid på å måle hvor langt inn hun måtte sette den.

Tok den ut etter et år da, gidda ikke mer, hadde gått opp nesten 10 kilo.

Nå er 9 borte:)

Men det gjelder IKKE alle da, alle reagerer forskjellig, og jeg hadde hormonspiral.

Fordelen er jo at du ikke får mensen. Litt småblødninger i starten bare:)

Kjenner mange leger som anbefaler det til kvinner som ikke har født, men da hvis du er i stabilt forhold og andre prevensjonsmidler ikke er å anbefale. Men haken - og grunnen til at mange leger IKKE anbefaler det - er nettopp pga av smertene. Hehe, jeg trodde av en eller annen grunn at det var pga infeksjonsfaren, jeg, men det var bra legen ikke fortalte det til meg før etterpå :)

Så langt fungerer alt som det skal - får bare håpe det varer :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231555-spiral-auau/#findComment-1766863
Del på andre sider

Kjenner mange leger som anbefaler det til kvinner som ikke har født, men da hvis du er i stabilt forhold og andre prevensjonsmidler ikke er å anbefale. Men haken - og grunnen til at mange leger IKKE anbefaler det - er nettopp pga av smertene. Hehe, jeg trodde av en eller annen grunn at det var pga infeksjonsfaren, jeg, men det var bra legen ikke fortalte det til meg før etterpå :)

Så langt fungerer alt som det skal - får bare håpe det varer :)

Hehe, nei, da er det jo greit at man ikke vet alt.

Da hadde du sikkert ikke gjort det.

Det er vel slik at noen ikke tåler noen form for prevensjon, eller at det ikke virker. Så da må man jo bare prøve.

Og kobberspiral er vel kanskje litt annerledes enn hormonspiral..?

Lykke til hvertfall:)

PS: du eller partneren din skal ikke kjenne noe under akten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231555-spiral-auau/#findComment-1766923
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...