monaos1365380443 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hei!Jeg har i lengre tid brukt NuvaRing, og er ikke helt fornøyd ettersom jeg har fått humørsvingninger omtrent halve syklusen som plager både meg selv og de rundt meg. Jeg har forsøkt en hel masse ulike prevensjonsmidler opp igjennom årene, først pga. problemer med aknehud, deretter pga. manglende sexlyst ved bruk av p-piller. Nuva-Ring har dessverre ikke hjulpet på det siste, og nå er jeg desperat. Det sliter både på meg selv og forholdet til min samboer, selv om han er utrolig tålmodig. Han har imidlertid bedt meg om jeg kan bytte til noe annet før vi skal på ferie i sommer, og nå lurer jeg på om jeg skal forsøke Cerazette, som jeg forsøkte et par mnd. tid før jeg startet med Nuva-ringen, men jeg ga opp på grunn av blødningsforstyrrelser. Jeg ser nå at mange har problemer med dette men at dette kan gå over med tiden. Vil jeg måtte påregne å oppleve samme bivirkninger med blødninger når jeg begynner med Cerazette igjen? Jeg ser at det kan være lurt å se om Cerazette funker, ettersom jeg er interessert i å prøve P-staven. Spml er om jeg kan utsette menstruasjonen, samtidig som jeg bytter fra Nuva-ring til Cerazette? Kan Cerazette/P-stav være et prevensjonsmiddel som fungerer for meg som opplever manglende sexlyst ved bruk av andre hormonelle prevesjonsmidler? Det må være hormonene som spiller inn, ettersom jeg har opplevd at sexlysten kom tilbake i perioden etter svangerskap da jeg ikke brukte p-piller. Jeg håper du kan gi meg noen gode råd for hvordan jeg kan løse prevensjonsknipen. Jeg ønsker ikke å bruke spiral! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231572-bytte-av-prevensjonsmiddelutsette-menstruasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hvis du har brukt p-piller for å bedre huden har de sannsynligvis inneholdt et anti-mannlig hormon, og det har tendens til å redusere sexlyst. Det er litt av det samme hormonet i Nuva-Ringen. Jeg vil foreslå at du forsøker en annen type p-pille, for eksempel Microgynon, den er fin til å utsette menstruasjonen med. Bruk den over sommeren før du igjen eksperimenterer. Cerazette har tendens til å gi uregelmessige blødninger, og det er risiko for at det skjer igjen når du starter på nytt. Det blir vanligvis bedre med tiden. 20 % mister menstruasjonen totalt. Du kan ikke utsette menstruasjon med Cerazette. Hvis det går bra med Cerazette, kan du skifte til p-stav som kan sitte i tre år. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231572-bytte-av-prevensjonsmiddelutsette-menstruasjon/#findComment-1762688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.