Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi er i gang med å prøve å bli gravide, vi har prøvd siden jul. I mars opplevde jeg sterke kvalmeanfall, svimmelhet, frysninger, mye mensmurring og stikking i livmorområdet, økt utflod, humørsvingninger - alt fom 2. dag etter eggløsning, og det vedvarte til jeg til slutt på dag 38 fikk mensen, en veldig kraftig mens. (Jeg har 30 dagers syklus) Symtomene ga seg da. Jeg slet en liten stund etterpå med fordøyelsesplager, oppblåsthet ol, men det ga seg etterhvert. Jeg slo aldri ut positivt på test, men jeg mistenker stertkt å ha vært gravid den perioden. Etter denne seansen virker det som om hormonene har krøllet seg litt: har bl.annet fått kviser. Etter forrige eggløsning har jeg mye og til dels kraftig mens-murring og stikninger, og har de siste dagene følt meg ubalansert, mye lei meg og nedstemt uten at jeg kan sette fingern på hvorfor. Jeg fikk en mystisk, rar blødning på dag 30, først bare litt brunt gjennomsiktig slim, så bitte litt blødning i ca 1,5 dag, ca. bare 1/3 av vanlig mens, for så å skifte mellom litt brunt og helt tørt i flere dager. Er på dag 36 nå, dvs egentlig 6 dager inn i ny syklus. Føler meg hoven og press og murring ved livmoren hele tiden, er uggen og utafor og svimmel. Føler meg rett og slett ganske dårlig i perioder. Slår ikke ut på grav. tester. Er frustrert og redd for at det feiler meg noe. En gyn.undersøkelse for en liten stund siden viste ingen uregelmessigheter. Kan dette skyldes at det sitter noe igjen i livmoren? Er dette vanlige hormonforstyrrelser? Kan jeg være gravid allikevel? Hva bør jeg gjøre? Jeg kan jo ikke forsette å gå å hangle på denne måten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231607-hormonplager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg ville også tenke på om du kunne ha vært gravid med meget tidlig abort, da vil det ikke alltid gi utslag på testen. Med de symptomer du nå har bør man også tenke på graviditet utenfor livmoren, men da ville testen vanligvis også være positiv. Jeg synes du skal få hensving til gynekolog som kan utføre ultralyd og ev ta en graviditetstest som en blodprøve, den er mer følsom.

Jeg tror ikke det rester i livmoren, det ville gi større blødning.

En hormonforstyrrelse med fravær av eggløsning er også en mulighet, tilstanden PCOS kan gi uregelmessige blødninger og tendens til kviser. Det kan også avsløres ved en blodprøve. Overvekt ses ofte ved denne tilstanden.

Jeg vil altså foreslå henvisning til gynekolog, ev at du selv oppsøker gynekolog og ev betaler noe mer.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231607-hormonplager/#findComment-1762751
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...