Gå til innhold

Nedsatt sædkvalitet

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som vet?

Hei,

Mannen min har nedsatt sædkvalitet. Derfor sliter vi, har to mislykket icsi forsøk bak meg.

Er det noen her som kan anbefale noen medisiner eller vitaminer som hjelper sædkvaliteten og sæd bevegligheten.

Hvis det finnes noe, så håper jeg noen tar seg tid til å svare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231660-nedsatt-s%C3%A6dkvalitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I denne tråden finner du litt:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=2310071

Ellers er det et poeng å unngå at sædcellene får det for varmt - de liker boxershorts og ledige bukser framfor trange truser og jeans. Røyk og alkohol er heller ikke positivt for sædkvaliteten.

Men det er mange måter å ha nedsatt kvalitet på. Det kan være lurt å snakke med en som er ekspert på mannlig infertilitet.

Heldigvis er det nok med én ivrig celle. Jeg har selv en sønn som er et resultat av den ene som ikke gav opp :)

• 4 uker senere...

Hei.

Jeg har faktisk mot alle odds fått påvist graviditet idag etter å hatt sex rundt eggløsning i ca. 8 år. Min mann har dårlig sædkvalitet, men la om hele livsstilen for en tid tilbake. Dette gikk bl.a ut på å kutte drastisk i alkoholbruken. I tillegg har han lagt om kostholdet i retning Fedon Lindberg/Atkins (lavkarbo). Jeg aner ikke hva som plutselig har fått sædcellene hans til å bli så gode svømmere, men jeg er overbevist at det har noe å gjøre med hans endrede livsstil.

Lykke til!

Gjest Noen som vet?

Hei.

Jeg har faktisk mot alle odds fått påvist graviditet idag etter å hatt sex rundt eggløsning i ca. 8 år. Min mann har dårlig sædkvalitet, men la om hele livsstilen for en tid tilbake. Dette gikk bl.a ut på å kutte drastisk i alkoholbruken. I tillegg har han lagt om kostholdet i retning Fedon Lindberg/Atkins (lavkarbo). Jeg aner ikke hva som plutselig har fått sædcellene hans til å bli så gode svømmere, men jeg er overbevist at det har noe å gjøre med hans endrede livsstil.

Lykke til!

Hei,

Miracles do happen:)

Men mannen min drikker ikke og han har normal vekt i forhold til høyden sin.

Jeg gir han et tablett av multivitaminer hver dag, i håp om at det skal hjelpe litt:)

Har hørt mye om sink da. Burde han heller ta sink tabletter istedenfor multivitaminer. Det skader vel ikke ta begge heller, eller?

Annonse

Gjest mannebeinet

Få ham til legen for rutinesjekk med blodprøver av alle vanlige indikatorer. Det kan gi svar på eventuelle ukjent(e) lidelse® som påvirker forplantningsevnen, f.eks. leverlidelser.

Spør om testeron-tilskudd. Det er helt ufarlig og hjalp meg. Gikk ikke lang tid før det gav resultat.

Gjest Håper noen kan hjelpe!

Få ham til legen for rutinesjekk med blodprøver av alle vanlige indikatorer. Det kan gi svar på eventuelle ukjent(e) lidelse® som påvirker forplantningsevnen, f.eks. leverlidelser.

Spør om testeron-tilskudd. Det er helt ufarlig og hjalp meg. Gikk ikke lang tid før det gav resultat.

Hei, takk for svar:)

Vi har vært til utredning. Vært hos Kenneth Purvis (spermie spesialist) til og med.

Saken var bare at jeg lurte på om dere hadde noe å bidra med.

Har hatt to mislykket prøverørs (ICSI) forsøk. Jeg vet jo at det ikke er så lett på egenhånd. Så derfor tenkte jeg at mannen min kunne ha bra sæd til prøverør i hvertfall.

Hei,

Miracles do happen:)

Men mannen min drikker ikke og han har normal vekt i forhold til høyden sin.

Jeg gir han et tablett av multivitaminer hver dag, i håp om at det skal hjelpe litt:)

Har hørt mye om sink da. Burde han heller ta sink tabletter istedenfor multivitaminer. Det skader vel ikke ta begge heller, eller?

For mange år siden var vi hos homeopat og hun anbefalte da min mann å spise E-vitaminer, sink, Q10 og C-vitaminer. I tillegg spiste han noen bittesmå homepatpiller som jeg ikke husker navnet på. Resultatet da var ihvertfall at han gikke en hel vinter uten som så mye som en liten forkjølelse en gang! Men dessverre ble det ingen graviditet på oss den gang. Men det skader jo ikke å spise de riktige vitaminene.

Lykke til!

• 1 måned senere...

minn mann el har det vi gikk til ken purvis tror jeg han heter å da visste det seg at han hadde en åre knutte ved testikel som varmet opp sæden tok en litn oprasjon på det å 3md etter var jeg gravid men nå sliter vi på nytt så skal ta en ny test lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...