Gå til innhold

Menn med veske

Anbefalte innlegg

Gjest heffalumpen
Skrevet

Advokater bruker vel veske eller skulderveske og ikke ryggsekk. Han er sikkert advokat!

• Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ugga Bugga

15

• ShitDiddelyDo

13

• keinstein

12

• amber sun

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest joa...litt fordommer, kanskje
Skrevet

Sånn veske du beskriver er vel ok. Men så en ung fyr her om dagen med en håndholdt gucciveske - ja, en slik liten søt sak JEG har lyst på. Ingen dame i nærheten, og da tlf ringte lå jo den såklart i vesken, så var liksom ikke noe tvil om at den faktisk var hans. Hetero eller ikke - jeg hadde ikke turt å legge an på han!!

Og jeg kommer ALDRI til å kjøpe veske til MANNEN min ;)

Skrevet

Du er klar over at du gjør det vanskeligere for ungdom å vedkjenne sine følelser for det samme kjønn ved å si slikt?

Det er et fåtall av ungdom som kan identifisere seg med homofile, nettopp fordi disse stereotypene blir presentert hele tiden.

Jeg sitter, uten at det beviser noe.

Dessuten var det bare en liten spøk/test.

Vi skal le av streotypier.

Du trenger ikke prøve å henge meg ut, jeg har vært med noen runder med dette før.

Gjest sarah berhard
Skrevet

Næsj. Såpass selvironi har da de fleste homser.

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å si til homsekompiser at en veske av den typen der blir for homofilt for meg, og jeg er helt sikker på at de hadde sagt seg enig.

Ingen grunn til å stakkarsliggjøre de homofile for mye. De løper da ikke rundt og skriker opp om homserasisme så fort noen sier noe.

Homsepatruljen og andre jentegutter skaper langt mer stereotypier enn de av oss som her omtaler vesker av det slaget der som gay.

Jeg tenker ikke på avklarte og trygge voksne.

Jeg tenker på ungdommen som ikke er sikker på sin natur og som f.eks sliter med at foreldre sier "du vokser det nok av deg".

De er overalt, selvfølgelig, kanskje leser de også her.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tenker ikke på avklarte og trygge voksne.

Jeg tenker på ungdommen som ikke er sikker på sin natur og som f.eks sliter med at foreldre sier "du vokser det nok av deg".

De er overalt, selvfølgelig, kanskje leser de også her.

Vel, med homsepatruljen dansene rundt i beste sendetid forstår jeg også at det kan være hardt for unge gutter (og jenter) å stå fram.

Gjest sarah berhard
Skrevet

Jeg sitter, uten at det beviser noe.

Dessuten var det bare en liten spøk/test.

Vi skal le av streotypier.

Du trenger ikke prøve å henge meg ut, jeg har vært med noen runder med dette før.

Beklager, tenkte ikke så mye over at jeg brukte nicket ditt i overskriften.

Ja, man kan le av stereotyper, men husk også at latteren har en bitter smak for dem det går ut over. I dette tilfellet går alle disse "morsomhetene" ut over ungdom som ikke klarer å identifisere seg med den evinnelige stereotypien.

Man kan jo reflektere litt over om man ønsker å være med på å opprettholde en vanskelig situasjon for 12-16 åringer (og 70-åringer, for den saks skyld).

Gjest sarah berhard
Skrevet

Vel, med homsepatruljen dansene rundt i beste sendetid forstår jeg også at det kan være hardt for unge gutter (og jenter) å stå fram.

Det er jeg enig med deg i.

laguna1365380434
Skrevet

Næsj. Såpass selvironi har da de fleste homser.

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å si til homsekompiser at en veske av den typen der blir for homofilt for meg, og jeg er helt sikker på at de hadde sagt seg enig.

Ingen grunn til å stakkarsliggjøre de homofile for mye. De løper da ikke rundt og skriker opp om homserasisme så fort noen sier noe.

Homsepatruljen og andre jentegutter skaper langt mer stereotypier enn de av oss som her omtaler vesker av det slaget der som gay.

150 % enig og akkurat det samme som jeg tenker..:-)

Jeg skjønner ikke at stakkarsliggjøring og minimal tiltro til humoristisk evne liksom skal være tegn på respekt og likeverdsfølelse..;-)

Gjest irvin
Skrevet

Du er klar over at du gjør det vanskeligere for ungdom å vedkjenne sine følelser for det samme kjønn ved å si slikt?

Det er et fåtall av ungdom som kan identifisere seg med homofile, nettopp fordi disse stereotypene blir presentert hele tiden.

På tide du tar kvelden?

Skrevet

Beklager, tenkte ikke så mye over at jeg brukte nicket ditt i overskriften.

Ja, man kan le av stereotyper, men husk også at latteren har en bitter smak for dem det går ut over. I dette tilfellet går alle disse "morsomhetene" ut over ungdom som ikke klarer å identifisere seg med den evinnelige stereotypien.

Man kan jo reflektere litt over om man ønsker å være med på å opprettholde en vanskelig situasjon for 12-16 åringer (og 70-åringer, for den saks skyld).

Jeg føler ikke noe behov for å være overempatisk og ikke at jeg behøver å ha noen mening om dette. Det eneste jeg trenger å gjøre er å ha respekt for medmennesker, ikke løpe etter og kjefte på andre som ikke har det.

Alle problemer har det best med ro og ettertanke, homser og lesber trenger ikke overempatiske "busibodies" som skal "ordne opp".

Gjest sarah berhard
Skrevet

På tide du tar kvelden?

hehe, tulling ;) Du, jeg har faktisk en velfortjent pause nå. Jobber døgnet rundt for tiden, så litt adspredelse skal det være rom for også.

men takk for omtanken ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

150 % enig og akkurat det samme som jeg tenker..:-)

Jeg skjønner ikke at stakkarsliggjøring og minimal tiltro til humoristisk evne liksom skal være tegn på respekt og likeverdsfølelse..;-)

Ikke jeg heller. Dessuten har jeg til gode å møte en homse som ikke tar en spøk og som ser på seg selv som et offer.

Tvert imot er min erfaring at de er de verste til å kødde med seg selv og sin legning, og at noen bemerker at feminine vesker er feminine kan umulig være et problem for noen. :)

Skrevet

Men er ikke det litt homseaktig?

Herregud, tror du folk går rundt og signaliserer hva slags legning de har gjennom hva slags veske de har eller hvordan de tisser?

laguna1365380434
Skrevet

Ikke jeg heller. Dessuten har jeg til gode å møte en homse som ikke tar en spøk og som ser på seg selv som et offer.

Tvert imot er min erfaring at de er de verste til å kødde med seg selv og sin legning, og at noen bemerker at feminine vesker er feminine kan umulig være et problem for noen. :)

Nøyaktig mitt inntrykk også! :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sånn veske du beskriver er vel ok. Men så en ung fyr her om dagen med en håndholdt gucciveske - ja, en slik liten søt sak JEG har lyst på. Ingen dame i nærheten, og da tlf ringte lå jo den såklart i vesken, så var liksom ikke noe tvil om at den faktisk var hans. Hetero eller ikke - jeg hadde ikke turt å legge an på han!!

Og jeg kommer ALDRI til å kjøpe veske til MANNEN min ;)

Men egentlig er det jo ikke snakk om fordommer heller. Det ser jo bare helt latterlig ut. Spesielt en sånn veske du beskriver.

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å gå med veske hvis jeg syntes det var fint. Om folk hadde trodd jeg var homse av den grunn fikk de heller tro det, men problemet er jo at det ser utrolig dumt ut, og jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være praktisk heller.

Det er da grenser for hvor mye vi drasser med oss når vi er på byen.

(Noe annet er det naturligvis med vesker i jobbsammenheng, og i situasjoner hvor man trenger noe å bære diverse ting med).

Skrevet

Herregud, tror du folk går rundt og signaliserer hva slags legning de har gjennom hva slags veske de har eller hvordan de tisser?

Slapp av. Det er en spøk.

Jeg fikk beskjed om at det ikke er mandig å sitte og tisse en gang, siden det har jeg testet den teorien på ulike.

Gjest sarah berhard
Skrevet

Jeg føler ikke noe behov for å være overempatisk og ikke at jeg behøver å ha noen mening om dette. Det eneste jeg trenger å gjøre er å ha respekt for medmennesker, ikke løpe etter og kjefte på andre som ikke har det.

Alle problemer har det best med ro og ettertanke, homser og lesber trenger ikke overempatiske "busibodies" som skal "ordne opp".

Jeg leser hva du skriver og forstår hvordan du tenker.

Dog, på et forum som dette er det ikke til å unngå at man får tilbakemelding på sine ytringer - det er da også poenget.

Til slutt: Å bli gjort oppmerksom på eventuelle negative konsekvenser ved ens ytringer er vel ikke å forakte? Å få innspill til ens tanker og å få utvidet ens horisont faller vel i samme kategori?

Skrevet

Slapp av. Det er en spøk.

Jeg fikk beskjed om at det ikke er mandig å sitte og tisse en gang, siden det har jeg testet den teorien på ulike.

He he, OK.

Skrevet

Jeg leser hva du skriver og forstår hvordan du tenker.

Dog, på et forum som dette er det ikke til å unngå at man får tilbakemelding på sine ytringer - det er da også poenget.

Til slutt: Å bli gjort oppmerksom på eventuelle negative konsekvenser ved ens ytringer er vel ikke å forakte? Å få innspill til ens tanker og å få utvidet ens horisont faller vel i samme kategori?

Jeg har hatt med mange homser å gjøre, også skaphomser, og har et godt "forhold" til alle.

Skrevet

He he, OK.

Jeg var ute etter hva som er "mandig" og ikke. Jeg vil jo gjerne være mandig vet du.

Jeg så ei berte med militærstøvler her om dagen, og bestemte meg for at det ikke er kvinnelig.

Den tøffeste infanterioffiseren viste seg å være homse. Da han fortalte meg det, da lo vi godt og lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...