ceciliel Skrevet 26. mars 2001 Del Skrevet 26. mars 2001 Jeg skal få satt inn et implantat der min høyre fortann var før. Slo den ut da jeg var ti, er nå 18. De har operert ut roten, og jeg skal tilbake til røntgen nå. Problemet er at jeg etter å ha gått hos en grusom tannlege har ekstrem tannlegeskrekk. Jeg hater det over alt på jord. Jeg føler at jeg blir kvalt, og har det forferdielig ubehagelig. Etter å ha lest mye om implantat og snakket med flere som har vært gjennom den prossesen skjønner jeg at dette er ikke noe jeg kan gjennomføre bare ved bruk av lokalbedøvelse. Men jeg har lest flere steder om behandling i full narkose og ved hjelp av lystgass. Er dette mulig for meg? Jeg vet med meg selv at jeg ikke vil klare å gjennomføre det kun med vanlig lokalbedøvelse, det er jeg for redd til. Jeg skal på tannlege høyskolen i Oslo, kan jeg få full narkose der, eller må jeg til en privat tannlege? Det er nemlig umulig å få et svar ut av de stressede folkene som jobber der, dessuten sier de bare at jeg er teit fordi jeg er redd, de kan ikke fatte hva det er jeg skulle være redd for. Ikke så koselig å få beskjed om at du er dum fordi du er redd! Håper på et raskt svar! Hilsen en som gruer veeeeeeeeeeldig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23178-implantat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Implantatbehandling er enkel og ukomplisert og lite å grue seg for. Når dette er en gammel skoleskade eller yrkesskade vil trygdekontoret kreve at arbeidet utføres på en av våre odontologiske klinikker ( tannlegehøyskoler) eller på et sykehus. Dersom det ikke er tungtveiende, medisinske grunner til det vil du ikke få narkose for et slik enkelt inngrep. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23178-implantat/#findComment-98367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ceciliel Skrevet 27. mars 2001 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2001 Implantatbehandling er enkel og ukomplisert og lite å grue seg for. Når dette er en gammel skoleskade eller yrkesskade vil trygdekontoret kreve at arbeidet utføres på en av våre odontologiske klinikker ( tannlegehøyskoler) eller på et sykehus. Dersom det ikke er tungtveiende, medisinske grunner til det vil du ikke få narkose for et slik enkelt inngrep. Kan du anbefale noen steder i nærheten av Oslo som også gjør dette da m narkose eller lystgassbehandling? Vet at bla Rolv Wesenlund får utført vanlige tannlegbesøk i full narkose narkose. Jeg vil ikke kalle å skjære opp tannkjøttet til beinet, borre hull i kjevebeinet og lage gjenger til skruen, for et enkelt inngrep, men det er nå min mening. Dette har jeg lest på internett og sett bilder av, for de på tannlegehøyskolen forklarer ikke noe, selv om jeg har bedt om det gjentatte ganger. Og jeg har hatt utrolig problemer med å rotfylle fortennene mine. Jeg får ikke puste når jeg sitter i en tannlegestol, jeg får følelse av at jeg kveles. Lett å si at det ikke er noe å være redd for når de tross alt skal skjære i stykker tannkjøttet, borre hull i kjevebeinet mitt og skru inn en skrue. Det gjorde ufattelig vondt da de opererte ut roten, da med lokalbedøvelse, og det må jo være enda værre å borre inn en skrue enn å dra ut en rot. Jeg stoler IKKE på tannleger! Jeg er sikker på at lokalbedøvelsen ikke virket skikkelig da de tok ut roten, for noe så vondt har jeg ALDRI opplevd og jeg har rotfyllt to tenner og knekt den ene fortannen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23178-implantat/#findComment-98665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ceciliel Skrevet 27. mars 2001 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2001 Implantatbehandling er enkel og ukomplisert og lite å grue seg for. Når dette er en gammel skoleskade eller yrkesskade vil trygdekontoret kreve at arbeidet utføres på en av våre odontologiske klinikker ( tannlegehøyskoler) eller på et sykehus. Dersom det ikke er tungtveiende, medisinske grunner til det vil du ikke få narkose for et slik enkelt inngrep. En ting til: det er ikke en skole/yrkesskade. Jeg besvimte og datt rett i badekaret og slo ut tennene på den måten. Det er min forhenverende skoletannlege som har henvist meg dit! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23178-implantat/#findComment-98667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.