Gjest ikke mer smerte!!! Skrevet 26. mars 2001 Del Skrevet 26. mars 2001 kjære jordmor, Jeg er en jente på 25 år som for snart 1 1/2år siden fødte en datter på nesten 5kg. Under graviditeten la jeg på meg 40kg, som jeg nå har klart å få vekk igjen. Da jeg kom opp på sykehuset fordi jeg følte at det var på tide, sa de at jeg bare kunne dra hjem igjen.. Jeg hadde bare 1-2cm åpning. Men etter urinprøven som viste litt svangerskapsforgiftning + måling av blodtrykk som hadde blitt veldig høyt fikk jeg legge meg inn. Kl. var da 01.30. Jeg ga klar beskjed til alle om at jeg ville ha epidural. Dagen etter kl 09.00 satt de epidural. Det var visst for å sette ned blodtrykket. Den epiduralen jeg fikk var "veldig god". Jeg kjente ingenting! Jeg var dessuten helt lam. Jeg lå og sov nesten helt til jeg skulle begynne å presse. Senere har jeg hørt om en epidural som gjør at man kan være oppe og gå. Det jeg lurer på er om denne er like sterk, like smertestillende. Jeg orker ikke føde igjen uten at jeg får god smertelindring også nese gang. Jeg hadde ingen smerter under fødselen, men dagene etterpå var helt forfærdelige. Jeg lå i 7 dager og selv da sa en lege at jeg ikke trengte å reise hjem. Jeg kunne ikke gå første dagen, deretter fikk jeg krampe i tarmen slik at jeg måtte gå m/gåstol + at jeg låg og presset ukontrollert i sykesengen slik at jeg tisset meg ut. Dette varte i flere timer. Alt dette pga. forstoppelse. Da jeg endelig fikk gå på do og følte meg helt topp, hadde jeg fått betennelse i stingene (jeg rivnet + at jeg ble klippet). Til slutt rivnet stingene opp igjen og det måtte gro uten å være sydd. Jeg orker ikke tanken på alt dette igjen, men vil svært gjerne ha flere barn. Det jeg egentlig lurer på om legene v/sykehusene er vennlig innstillte overfor begge typene epidural. Fint om du kan svare meg på dette. Med vennlig hilsen meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23180-epidural-to-grader/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Den nya typen av epidural gjör att man kan röra benen och stå upp på dem. Den lägges på samma sätt, men man använder en annan form av bedövningsmedel. Denna epidurla tar bort det mesta av smärtan i början, men den tar inte bort allt, speciellt inte i slutet då man skall kunna ha kraft kvar till att krysta(pressa). Denna typen av epidural finns på de flesta sörre sjukhus. Hör efter, där du kommer att föda nästa gång om den finns. Jag förstår att du upplevde denna förlossningen som jobbig. Att vara helt bedövad och ha svårt att kontrollera sin kropp, gjör att man kan få mera komplikationer. Det kan antagligen bara bli bättre nästa gång, då med den nya epiduralen. Lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23180-epidural-to-grader/#findComment-98642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.