Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal prøve å fatte meg i korthet.

Vi ble separert for ett år siden. Vi har to små barn sammen.

Vi var "enig" om bruddet, selv om det var han som tok initiativet.

Etter at han flyttet ut har han unngått all kommunikasjon vedrørende oss, det som skjedde, forventninger som ikke ble infridd, drømmene vi hadde osv...

Jeg fikk et bedre liv etter at han flyttet ut, travelt ja, men følelsesmessig mye bedre. Barna har "overlevd". De er trygge, blide og trives både hos mor og far. De har tilpasset seg situasjonen veldig godt.

Nå kommer X mann og vil begynne familieterapi. Jeg er tvilende. Har det veldig bra alene, men skylder jeg ekteskapet, barna og ham en ekstra sjanse ?

Vil jeg angre hvis jeg ikke setter inn et siste støt for å redde ekteskapet ?

Samtidig tenker jeg...Hvis rådgivning ikke fører frem, vil vi da ende opp med det samme utgangspunktet som nå ? I dag har vi nemlig en kjempefin tone og samarbeider veldig bra.

Veldig takknemlig for synspunkter.

Mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231812-r%C3%A5dgivning-ett-%C3%A5r-etter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mrs.unknown

Syns du kan gå med på et par timer i familietreapi, hvis du føler at du kan fortsette ekteskapet i etterkant av noe sånt. Men ikke la ham flytte inn igjen før du er 100 % sikker. Det blir verst for barna hvis pappa flytter inn og så ut igjen etter en kort stund.

Gjest sarah berhard

Det jeg tenker umiddelbart er vel at dere iallefall får anledning til å begynne å nærme dere "etterarbeidet" i kontrollerte former :)

Du styrer jo selv om du vil involvere deg med ham igjen, og under familieterapi vil du ha anledning til å avvise - som jeg sa, under kontrollerte former.

Dere vil legge premissene for samtalene, under første møte, og der kan du beskrive dagens realiteter som den er ift eventuelle forhåpninger/ikke-ønske om involvering i fremtiden.

Lykke til.

Har du stadig følelser for ham? Så ville jeg vurdert terapien. Har du ikke det ville jeg droppet det.

Familieterapi går da ikke bare på å lappe sammen et forhold. Det går da like mye på å gjøre forhold bedre som "skilt". Alt kan bli bedre.. og bedre kommunikasjon kan gjøre det bedre for paret og barna i fremtiden.

Familieterapi går da ikke bare på å lappe sammen et forhold. Det går da like mye på å gjøre forhold bedre som "skilt". Alt kan bli bedre.. og bedre kommunikasjon kan gjøre det bedre for paret og barna i fremtiden.

Så må hun jo gå til det med de premissene, og ikke gi mannen falske forhåpninger om at de kan finne sammen igjen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...