Gå til innhold

Dårlig planlagt - ang. fødselspenger :-(

Anbefalte innlegg

Gjest vondt i magen nå

Vi vet ikke om jeg er gravid enda, men ting kan tyde på det og derfor har jeg også begynt å tenke på ting som f.eks fødselspenger. En eventuell graviditet nå er uplanlagt..

Saken er at jeg sluttet å studere for to år siden. Har siden det hatt to vikariater på om lag 1 år, og hadde nå tenkt å jobbe som frilanser for å opparbeide meg arbeidserfaring innen det jeg er utdannet som. Det jeg ser på fødselspengekalkulatoren på internetsidene til trygdeetaten, er at vi taper MASSE penger på at jeg ikke har fast jobb... Da regnes det siste året jeg studerte med som grunnlag for utregningen, og selv om jeg jobbet ved siden av studier, så ble ikke det så mye og gjennomsnittet for de tre siste år blir trukket kraftig ned...

Hva gjør jeg? Akkurat nå tenker jeg at hvis vi taper for mye penger på det, så får far ta så mye av permisjonen som han kan og jeg ut i jobb så snart som mulig etter fødselen :-(

Hva gjør dere andre som ikke har fast jobb?

Jeg KAN muligens få et nytt vikariat men da i en jobb jeg ikke trives i, men må man så må man...

Fortsetter under...

Vikariat eller fast ansatt teller vel for det samme? Om du evt må ta deg en jobb som ikke er det absolutt flotteste du kan tenke deg de neste 8 mnd så overlever du det. En venninne av meg fikk seg en vikarjobb fort som f*** da hun fant ut at hun var gravid - nettopp pga fødselspengene.

Gjest vondt i magen nå

Vikariat eller fast ansatt teller vel for det samme? Om du evt må ta deg en jobb som ikke er det absolutt flotteste du kan tenke deg de neste 8 mnd så overlever du det. En venninne av meg fikk seg en vikarjobb fort som f*** da hun fant ut at hun var gravid - nettopp pga fødselspengene.