silo1365380598 Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg er 33 år, har hatt hemorider siden barnefødsel for 9 år siden. Ikke voldsomt, men plagsomt fra tid til annen. Da har jeg behandlet med Sheriproct eller alcos anal, og kløen har roet seg. For 3 uker siden fikk jeg en profylakse(?)antibiotikakur,jeg bruker å reagere med utflod på antibiotika, så også nå, så etter noen dager begynnte jeg med Vivag stikkpiller i skjeden, tok de 4 netter. Da var svie og kløe rudt skjedeåpning nesten uutholdelig.. Samtidig utviklet hemoridene seg, og jeg har nå kløe/svie rundt både skjede og endetarmsåpning. Ingen større utflod nå, men når jeg ser i speil er det som små hevelser under huden rundt skjeden, slik at huden liksom blir mørkere over de. Får også et lite,usynlig sår på skjedekanten på ene siden som viser seg i form av en blodprikk på papiret og svir fryktelig. Har forsøkt Alcos Anal, Sheriproct, Canesten og Alloe Vera, alt roer svie kløe et øyeblikk, men det blir ikke bedre/bra. Har hatt samme seksualpartener i 12 år, så kjønnsykdom er utelukket. Vil for all del unngå en gyn. undersøkelse nå, det vil være veldig smertefullt. Det må være noe jeg kan smøre med/behandle med? Kanske noe av det jeg har prøvd skal brukes på en annen måte? Vasker meg med Dr Greves undelivsvask hver dag.Har ikke hatt sex siden dett startet. Gode råd mottas med takk. Mvh. ganske fortvilet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/232028-kl%C3%B8e-og-svie-rundt-endetarms%C3%A5pning-og-skjede%C3%A5pning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Ut fra beskrivelsen lyder det som sopp-infeksjon (kløe og svie etter at du har tatt antibiotikakur). Litt rart at Canesten ikke hjalp deg. Har du forsøkt stikkpiller og krem i en hel uke? Du kan ev forsøke ny kur med pevaryl stikkpiller og krem (også ved endetarmen) i en uke, det virker også mot sopp. Ikke vask deg, men dusj med en handdusj og bruk evt babyolje for å rense. Hvis det ikke hjelper , bør du få en sjekk hos din lege. Jeg ønsker deg god bedring, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/232028-kl%C3%B8e-og-svie-rundt-endetarms%C3%A5pning-og-skjede%C3%A5pning/#findComment-1764420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.