Gå til innhold

"Kvalmen" hans over min fortid tar knekken på meg!!!

Anbefalte innlegg

Gjest dooown

Jeg har gjort som så mange andre jenter, debutert som 15åring med "fast partner". Om jeg angrer i dag er uvesentlig, men jeg hadde så mye problemer på den tiden, var ikke meg selv. Siden har jeg hatt én ONS, og enda et fast forhold. Før jeg møtte den nåværende kjæresten min, som jeg nå har vært sammen med i snart to år.

Før jeg møtte han har jeg ikke rørt en eneste gutt på _to_år_. Altså, mens venninnene mine flørtet og hygget seg, roet jeg skikkelig ned fordi jeg angret så jævlig på at jeg hadde hatt det så "travelt" tidligere, og gjenvant respekten for meg selv.

Men det tåler ikke typen! All kvalmen og bitterheten hans over dette TAR KNEKKEN PÅ ALL SELVRESPEKT JEG HAR OPPARBEIDET MEG DE TO ÅRA FØR JEG TRAFF HAN!! Etter TO ÅR sitter han fremdeles og nevner dette som grunn til at han blir "ekkel" innimellom. At det liksom tar TID å fordøye at jeg har hatt så UNORMALT mange!!!

Jeg er ei seriøs jente! Jeg er ikke flørtete useriøs bimbo med bleika hår og utfordrende klær, JEG ER SERIØS!! Og han har liksom GRUNN til å sitte og være bitter for noe som for det første JEG har hatt mye vondt for, og atpåtil var LENGE før jeg traff han??! SOM OM JEG flørter, har guttevenner som jeg sitter på fanget på?? NEI! JEG TAR DETTE VELDIG SERIØST, OG JEG HAR IKKE GITT HAN ÉN ENESTE GRUNN TIL Å SE PÅ MEG SOM USERIØS, LETT PÅ TRÅDEN etc.

Han får meg til å føle meg som en eks-prostituert eller som om jeg skulle vært utro mot han!!! "Damaged Goods".. jeg blir kvalm.

Dette er liksom den u-uttalte begrunnelsen for at han ikke gir meg 100% respekt og kjærlighet. Vet du meg hva!!!

HAN debuterte ETTER at vi hadde begynt å date - men det var ikke med meg. Jeg visste at dette måtte jeg skyve vekk, for å ikke forgifte forholdet.

HVA KAN JEG SI for å få han til å GLEMME DETTE ???! Det tar rett og slett knekken på meg, det er så overdrevent "jeg vil ha en ren jente".

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Du har jo hatt FÅ partnere. Men dette er først og fremst hans problem.

Jeg tror egentlig det ikke plager han særlig, det er heller hans unnskyldning for å være ekkel, når han føler for det. Så legger han byrden over på deg, slik han han aldri trenger å hverken unnskylde seg eller forandre seg. Det er jo DEG det er noe galt med, ikke sant?

Be han komme over det, ellers bør du komme over han.

Gjest (Anonymous)

Hei dooown!

Må bare si meg enig med de andre - det er han som har problem, ikke du!! På det lille du forteller kan det nesten på meg virke som at han kanksje har litt dårlig selvtillitt... mulig det kommer av at han ikke har hatt noe særlig sexliv før deg - og kanskje føler at han ikke duger, at du kan sammenilgne han mot andre - noe han ikke har store muligheter om å gjøre selv.

Har selv vært sammen med en med dårlig selvtillitt, forstår du. Og måten han ville gjøre seg bedre på og heve seg selv på var å hakke på meg for at jeg skulle føle meg dårligere... Hvis han kanskje føler at det er unormalt at han ikke har hatt noen fast sexpartner før - så vil han kanskje føle seg bedre ved å gjøre deg, som har hatt det, til unormal. Du forstår hva jeg mener?? Min x (ja, det ble slutt etter noen år - jeg klarte ikke mer) hadde også "problemer" med min fortid. En fortid han var veldig klar over før vi ble sammen, men som han aldri kunne akseptere. Jeg hadde nemlig hatt ONS med en kamerat av han flere år før jeg ble kjent med han... og det kom han aldri over. Hørt noe så sprøtt???

Gjest Titti

3 seksualpartnere over en periode som jeg utifra det du sier kan se er ihvertfall 4 år er absoutt IKKE mye!!!....

- Her er det kjæresten din som har et stort problem, du bør be ham skjerpe seg!......

- Det høres ut som om han er "sjalu" anngående din fortid, eller føler seg dårlig i et lys hvor han kan bli sammenliknet med andre, og derfor rakker ned på deg........- Snakk med ham, spørr ham om hvorfor han synes det er så ille, fortell ham hvordan du føler for ham, hvordan du opplever ham seksuelt, og hvorfor du har valgt ham istedet for alle andre gutter der ute.......

-Fortell ham at fortid er fortid, men det er den som har gjort at du er den du er idag, den som er med på å gjøre deg den som elsker ham(så fremt du gjør det da), og som har ført deg til ham......., og så fortell ham at ""Kvalmen" hans over min fortid tar knekken på meg!!!""

Håper du får orden på det!!

M.v.h.

Gjest pus24

Du har ikke hatt unormalt mange partnere, langt i fra... ville vel heller sagt at du er under gjennomsnittet når det gjelder antall, enda jeg ikke vet hvor gammel du er nå. Uansett, poenget mitt er at alle har en fortid, og den kan man gjøre lite med i ettertid. Jeg synes ikke du har noe å angre, og derfor behandler han deg dårlig når han hele tiden bruker den mot deg. Han burde heller tenke på at det er ham du er sammen med nå, og respektere deg for den personen du er. Gutter som vil ha en "ren" jente er dessverre best sammen med små uskyldige 15-åringer...

Jeg er enig med noen andre her, at det kanskje skyldes dårlig samvittighet fordi han er mindre erfaring enn deg, men det spiller ingen rolle, for du burde ikke finne deg i å bli behandlet sånn likevel. Om han ikke kan innse at han har et problem og at han bør gjøre noe med det, så burde du kanskje vurdere å gå videre... det ville ihvertfall jeg ha gjort...

Annonse

Kanskje du skulle finne på noe bedre enn å gå til grunne på hans manlgende respekt for deg. Dette later ikke til å handle bare om din seksuelle fortid men også om hans manglende evne til å vise et annet menneske respekt.

Hva er det i dette forholdet som du vil ha?

Gjest Hva med meg da???

Herregud, det der er da ingenting! Var 13 år første gang med kjæreste. Har nå kommet oppi 16 stk. og jeg er 20. Jeg har hatt samme type i 2 år nå, men han gnåler ikke om fortiden min.

Er ikke stolt over å ha hatt så mange, men fortid forblir fortid..

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Slik jeg oppfatter det virker det simpelt av kjæresten din å trykke deg ned med en fortid du både står ved og har tatt lærdom av.

Jeg synes det han gjør nesten kan kalles misbruk av deg.

Hvis han ikke snart forstår dette, tror jeg du bør overveie å bryte med fyren.

Du høres atskillig mer moden ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...