Gå til innhold

P-piller og solhatt

Anbefalte innlegg

Gjest er det sant?

I vennekretsen er det ei som har blitt gravid til tross for at hun går på p-piller. Hun har tatt dem til punkt og prikke, aldri glemt noen.

Hun fortalte at legene hadde sagt at pillene kunne ha hatt minsket virkning fordi hun hadde tatt en del solhatt i vinter! Kan dette virkelig være tilfelle? I så fall ligger jeg tynt an...

En annen ting er at hun har hatt et par penicillinkurer i vinter, og legene mente at det også kunne være årsaken. Men jeg trodde penicillin bare kunne være årsaken hvis man fikk kraftig diaré under bruken, for eksempel... Det har hun ikke hatt.

Er det noe hold i noe av dette? Bør de som tar p-piller holde seg unna solhatt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23211-p-piller-og-solhatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hørt at solhatt kan virke inn på p-piller, men jeg har hørt at alkohol kan redusere p-pillenes effekt. Solhatt inneholder jo alkohol og det kan jo være der sammenhengen ligger.

Generelt sett har jo legene peiling på det de snakker om ,så jeg hadde i alle fall tatt det de hadde sagt til etteretning!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23211-p-piller-og-solhatt/#findComment-98924
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...