Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lolle

Hei, jeg testet positivt i går.

Jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei og jeg har ikke vært hos legen ennå.

Mensen min har vært uregelmessig siden jeg fikk barn nr 1 og det sa jeg til legekontoret nå når jeg ringte i sted.

Jeg fikk ikke time før den 18 april siden jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei og/eller fordi mensen har vært uregelmessig.

Men i sted syntes jeg at jeg kjente bevegelser. Eller så var det bare luftbobler for alt det jeg vet.

Det er usikkert.

Må jeg virkelig vente i 3 uker før jeg kommer til legen?

Sist gang kom jeg til legen med en gang. Jeg vil ikke vente i 3 uker pga at jeg ikke vet når jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23215-m%C3%A5-jeg-vente-s%C3%A5-lenge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lex Lea

Min erfaring med helsevesenet er at ting tar forferdelig lang tid når det er tidlig i et svangerskap. Jeg var i samme situasjon som deg, men fikk ikke komme tidlig på ultralyd for det (trass i at jeg tidligere har hatt drøssevis med komplikasjoner etc. i forbindelse med svangerskap). Så jeg fant ut at jeg ville spandere på meg den undersøkelsen hos et privat legesenter. Det kostet 500 kr, men var virkelig verdt hvert øre! Jeg var omtrent 7-8 uker, min nå snart 10 mnd gamle sønn var da 1,6 cm lang og vi kunne tydelig se hjertet slå! Helt utrolig rørende! :o)

Lykke til!

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är det vanligaste att vänta till vecka 10-12 för en undersökning hor doktorn. Det är först då som man kan gjöra en tillförlitlig gynundersökning, som kan fastslå en ca graviditetsvecka. Jag vet dock att en del doktorer tar emot tidigare och kan då evt erbjuda en tidig ultraljudsundersökning. Hjärtaktivitet, kan vra svårt att se om man kommer för tidigt. Med tanke på att du evt har kjännt fosterrörelser, tycker jag att du skall ringa och säga detta. Då får du antagligen komma tidigare. lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...