Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere må ha masse lykke til! Håper det klaffer for dere denne gangen! Jeg for min del har fått time til utredning på sykehuset den 22. juni. Hadde ikke ventet å få det så fort, men det er nå bra at det skjer noe nå. Da har vi prøvd i ett år allerede... Gleder meg til å få det overstått, blir spennende.

Kan jeg spørre hvor lang tid prosessen fra dere begynte med utredning til det første IVF forsøket deres var?

Håper i hvertfall at alt går deres vei denne gang!!

Dere må ha masse lykke til! Håper det klaffer for dere denne gangen! Jeg for min del har fått time til utredning på sykehuset den 22. juni. Hadde ikke ventet å få det så fort, men det er nå bra at det skjer noe nå. Da har vi prøvd i ett år allerede... Gleder meg til å få det overstått, blir spennende.

Kan jeg spørre hvor lang tid prosessen fra dere begynte med utredning til det første IVF forsøket deres var?

Vi tok det første IVF forsøket privat. Det tok ca ett år fra vi kom til utredning første gang, til IVF forsøket. Da hadde vi begge blitt testet, og jeg hadde vært gjennom 2 operasjoner/laproskopi. Hadde også prøvd noen mnd med pergotime. Nå skal vi prøve gjennom offentlig sykehus. Rikshospitalet har ett års ventetid, Ullevål 7-8 mnd ventetid. Vi sendte søknad til både Sykehuset i Telemark og Haukeland Sykehus, som har bare 3-5 mnd ventetid. Hvis IVF er noe dere tenker på, kan det være greit å sende søknad tidlig, event mens dere er til utredning, pga av ventetiden.

Offentlige sykehus har en øvre aldersgrense på 38-39 år her i Norge. Masse lykke til med utredningen til dere begge .

Kvæfjordkaka:)

Vi tok det første IVF forsøket privat. Det tok ca ett år fra vi kom til utredning første gang, til IVF forsøket. Da hadde vi begge blitt testet, og jeg hadde vært gjennom 2 operasjoner/laproskopi. Hadde også prøvd noen mnd med pergotime. Nå skal vi prøve gjennom offentlig sykehus. Rikshospitalet har ett års ventetid, Ullevål 7-8 mnd ventetid. Vi sendte søknad til både Sykehuset i Telemark og Haukeland Sykehus, som har bare 3-5 mnd ventetid. Hvis IVF er noe dere tenker på, kan det være greit å sende søknad tidlig, event mens dere er til utredning, pga av ventetiden.

Offentlige sykehus har en øvre aldersgrense på 38-39 år her i Norge. Masse lykke til med utredningen til dere begge .

Hei du! Et par spørsmål bare...

Du sier du har vært til lapraskopi? Har du endometriose da eller? Og hvis ja, hvilke symptomer hadde du? Var det vondt/Hvordan var det?

:-)

Du sier du har vært til lapraskopi? Har du endometriose da eller? Og hvis ja, hvilke symptomer hadde du? Var det vondt/Hvordan var det?

Hei. Jeg tok laproskopi for å sjekke om "alt" var bra. Regner med at de ville ha sett det om jeg har endiometrose. Jeg hadde full narkose under opersjonen. Det var litt vondt, eller kanskje mest ubehagelig,i magen i 1-2 dager etterpå + at jeg hadde bandasje på to små sår på magen i noen dager etterpå. Det er ikke ille, og det var VELDIG greit å få vite at alt så bra ut!!!

Skal du til utredning, med eventuelt laposkopi?

Hei. Jeg tok laproskopi for å sjekke om "alt" var bra. Regner med at de ville ha sett det om jeg har endiometrose. Jeg hadde full narkose under opersjonen. Det var litt vondt, eller kanskje mest ubehagelig,i magen i 1-2 dager etterpå + at jeg hadde bandasje på to små sår på magen i noen dager etterpå. Det er ikke ille, og det var VELDIG greit å få vite at alt så bra ut!!!

Skal du til utredning, med eventuelt laposkopi?

Jeg var i røntgen for å sjekke livmor og eggstokker.

Lurer bare litt på å prøve å bli henvist til lapraskopi sånn at jeg kan få utelukket elller bekreftet om det kan være noe endometriose.

Lurte bare på om du hadde endometriose siden du tok lapraskopi istedetfor røntgen.

Men ja, de hadde sett det om du hadde det når du hadde lapraskopi.:-)

Annonse

Det ene spørsmålet kan jeg svare på.

Vi startet prøvingen i august 2004, startet utredning april 2005, søkte om prøverør september 2005, fikk innvilget søknad + samtale desember 2005, startet opp med hormoner januar 2006, uttak og innsetting av egg februar 2006 og ikke minst termin november 2006.

c",)

Lykke til.

Lykkeliten77

Hei. Skal du ha laparaskopi? Har hatt 5 stk. Lite smerter, de smertene jeg fikk kom av luft og satt i skuldrene ;-) Gi for all del en lyd om du ønsker å høre mer om inngrepet :-)

Hei. Skal du ha laparaskopi? Har hatt 5 stk. Lite smerter, de smertene jeg fikk kom av luft og satt i skuldrene ;-) Gi for all del en lyd om du ønsker å høre mer om inngrepet :-)

Ja takk, veldig gjerne! :-)

Hvilke symptomer hadde du og slikt da?

Lykkeliten77

Ja takk, veldig gjerne! :-)

Hvilke symptomer hadde du og slikt da?

Jeg hadde store smerter. Gikk inn og ut på sykehus fra jeg var 16 med magesmerter. Da jeg var 21 gikk de inn med laparaskopi etter at jeg nesten gren meg til det.. (De ville nok en gang skrive meg ut) De fat da at jeg hadde endometriose. Fikk da beskjed at jeg burde prøve å bli gravid så snart som mulig, noe jeg og min daværende mann prøvde. Ble ikke gravid og ekteskapet endte med en skilsmisse. (Av helt andre grunner) Nå skal jeg gifte meg igjen og det er med skrekkblandet fryd :-) De siste 6 årene har jeg gått på p piller for å holde sykdommen i sjakk og smertene har vært borte :-)

Som sagt jeg har hatt laparaskopi, jeg har fjernet blødninger 4 ganger etter det første inngrepet så bare spør :-) Om du ikke vil stille spørsmål på forumet kan du sende mail på [email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...