Gå til innhold

Den uheldige

Anbefalte innlegg

Gjest Smurfen

Hei!

Nå begynner tre måneders mareritt å nærme seg slutten :) Fått fjerna den knekte tannen og satt inn bro med midlertidig lim. Har kosta meg 20000, men nå har jeg i alle fall framtenner! :) Er bare så glad for at det går mot slutten nå!

Begynner etter hvert å få en del mer eller mindre morsomme episoder hos tannlegen.. :) Som f.eks da jeg begynte hos kjeveortoped i 1990(tror jeg) og 4 tenner ble sittende igjen i tannavstøpningen(melketenner).. Lille julaften 1994 klokka 2300, løsna tannreguleringa slik at strengen stakk inn i kinnet.... Rakk å få med meg julaften hos tannlegen også før det var festa igjen *s* Så har vi sommeren 1995 da jeg trakk en jeksel og ble sendt hjem med paralgin forte, som jeg selvfølgelig greide å ta for mye av. Da jeg la meg i senga var det som å kjøre båt på bølgan blå... :) Noen måneder etter trakk jeg en annen jeksel, og fikk også da paralgin forte(som jeg spurte en ekstra gang om hvor mye man skulle ta). Men da fikk jeg betennelse der tanna hadde sittet, så etter en tid ble det Keflex-kur på meg! :)

Neste "store" tannlege-opplevelse kom i 1999 i militæret, da tannlegen satte ny rekord i undersøkelse... På ti minutter hadde han sjekka alle tennene for hull og fylt et hull.... :) Så gikk det to år... I 2001 smalt jeg hodet i ei dør og knakk det ene framtanna.. Satt på akutt-avdelinga på Rit med delt overleppe, knekt tann og et sår under øynet i lag med ei gravid dame og en mann som hadde satt noe i halsen... 3 måneder etterpå har jeg endelig framtann som fungerer igjen, men skal tilbake om en stund og sjekke... Mye kan jo skje på den tid.... *s*

Med hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23230-den-uheldige/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...