Gå til innhold

feber og vondt i magen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Derfor bør du dra

hvorofr må jeg ta kontakt med legevakta?

har hatt slke mensensmerter tidligere i graviditeten...

Tenkte helst på feberen og febernedsettende... Kan jeg ta det?

Du må dra til legevakten fordi:

1. Når man er gravid er det bedre å dra til legevakten en gang for mye, enn for lite.

2. Det er ikke vanlig å ha enorme menssmerter iløpet av svangerskapet. Mange har menssmerter helt i begynnelsen, men ikke når man er 7 uker på vei, de er sterke og man har feber i tillegg.

Du må dra til legevakten fordi:

1. Når man er gravid er det bedre å dra til legevakten en gang for mye, enn for lite.

2. Det er ikke vanlig å ha enorme menssmerter iløpet av svangerskapet. Mange har menssmerter helt i begynnelsen, men ikke når man er 7 uker på vei, de er sterke og man har feber i tillegg.

of da - overrev vel litt med enorme mensensmerter...

Vondt nederst i magen som kommer og går er vel kanskje mer beskrivende... er ikke vant til menssmerter...

Liker ikke legevakta... ser for meg at d er lllllaaaaaaaannnng kø i dag jeg...

Kan det være noe farlig altså?

Annonse

Kom deg til legen med en gang. Jeg ville ikke ventet til mandag. Som andre sier, det kan være svangerskap utenfor livmoren (noe som i enkelte tilfeller kan være livsfarlig). Kanskje er du også i gang med å spontanabortere, og så kan det evt stoppes. Kanskje er det ikke noe galt i det hele tatt. :-)

Jeg mener gravide kan ta paracetamol. Les pakningsvedlegget.

of da - overrev vel litt med enorme mensensmerter...

Vondt nederst i magen som kommer og går er vel kanskje mer beskrivende... er ikke vant til menssmerter...

Liker ikke legevakta... ser for meg at d er lllllaaaaaaaannnng kø i dag jeg...

Kan det være noe farlig altså?

Ring og spør hva de synes. De kan også fortelle deg hva som er normalt. Jeg ville ikke tatt noen sjanser.

Kom deg til legen med en gang. Jeg ville ikke ventet til mandag. Som andre sier, det kan være svangerskap utenfor livmoren (noe som i enkelte tilfeller kan være livsfarlig). Kanskje er du også i gang med å spontanabortere, og så kan det evt stoppes. Kanskje er det ikke noe galt i det hele tatt. :-)

Jeg mener gravide kan ta paracetamol. Les pakningsvedlegget.

of da - dette ble veldig oppblåst. Tror egentlig jeg ordla meg litt galt.

Har lest masse nå om graviditet utenfor livmora - synes ikke smertene virker så ille...

Jeg er kvalm - og har MASSE hormoner i kroppen.

Jeg har vondt i magen - litt på begge sider og helt nederst nesten i skrittet... Slik d blir beskrevet på nettet synes jeg det virker mer som strekksmerter... Har ingen blødniner eller utflod.

Egentlig tenkte jeg ikke så veldig mye over smertene før jeg skrev og dere gjorde meg obs på alt... tenkte egentlig mer på feberen jeg da...

Legevakta trodde jeg var ganske opptatt på en ørdag - men kan jeg virkelig ringe de?

Er alene hjemme og har ikke veldig lyst til å opp dit uten mannen...

Annonse

Gjest sjøstjerna

Har lest masse nå om graviditet utenfor livmora - synes ikke smertene virker så ille...

Jeg har vondt i magen - litt på begge sider og helt nederst nesten i skrittet... Slik d blir beskrevet på nettet synes jeg det virker mer som strekksmerter... Har ingen blødniner eller utflod.

Egentlig tenkte jeg ikke så veldig mye over smertene før jeg skrev og dere gjorde meg obs på alt... tenkte egentlig mer på feberen jeg da...

Legevakta trodde jeg var ganske opptatt på en ørdag - men kan jeg virkelig ringe de?

Ja, du kan ringe dem.

Jeg har ringt legevakta mange ganger ang mine barn. Noen ganger sier de hva jeg skal gjøre, andre ganger ber de meg komme.

Klart du kan ringe å spørre. Jeg gjør alltid det før jeg drar dit, orker ikke å dra dit og sitte i fire timer for ting som egentlig er en bagatell og ikke noe å gjøre med uansett.

Ring og spør hva de synes. De kan også fortelle deg hva som er normalt. Jeg ville ikke tatt noen sjanser.

da ringte jeg legevakta.

Kunne bare ta en paracet... ikke noe fralig d.

Var helt vanlig å a litt slike smerter sa ho da - dersom en blør eller det blir veldig sterke / utholdige smerter skulle jeg ta kontakt...

Roa meg litt ned nå - så nå kaller vel snart senga...

da ringte jeg legevakta.

Kunne bare ta en paracet... ikke noe fralig d.

Var helt vanlig å a litt slike smerter sa ho da - dersom en blør eller det blir veldig sterke / utholdige smerter skulle jeg ta kontakt...

Roa meg litt ned nå - så nå kaller vel snart senga...

Ok, bra det da. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...