Gå til innhold

Steke bacon i stekeovn??

Anbefalte innlegg

Gjest Debra irl

Nå håper jeg det er noen våkne sjeler her på en søndag formiddag!

Har noen venner til overnatting (som snorker ennå- det ble veldig tidlig i dag før vi sluknet). Og nå har jeg lyst til å lage skikkelig diggefrokost.

Jeg har hørt at man kan steke bacon i stekeovnen. Vet noen hvor varmt det skal være og hvor lenge det skal stå? Tenkte å bruke stekepanna til pannekaker nemlig.

Takk for hjelpen- HAR prøvd å google.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232423-steke-bacon-i-stekeovn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Debra irl

Ville hatt den på 225 grader ihvertfall, kanskje prøvd på grill-innstilling hvis du har det.

Men det blir ikke like sprøtt som på panna. Er ikke sprøheten så viktig, så går det bra.

(jeg vil alltid ha bacon'et knuspesprøtt ser du ;-P )

Det vil jeg og!!

hmmm. da må jeg finne ut av en rekkefølge. pannekaker først- holde det varmt i stekeovn mens jeg steker bacon? åssen tror du det går?

Det vil jeg og!!

hmmm. da må jeg finne ut av en rekkefølge. pannekaker først- holde det varmt i stekeovn mens jeg steker bacon? åssen tror du det går?

Det kan du gjøre ja. Holde det varmt i stekeovnen. Tror det skulle gå bra.? (rett meg noen hvis jeg sier feil nå)

Du har ikke to stekepanner da? Så kan du steke pannekaker i ei panne, og bacon i den andre. :-)

Annonse

Gjest Debra irl

Det kan du gjøre ja. Holde det varmt i stekeovnen. Tror det skulle gå bra.? (rett meg noen hvis jeg sier feil nå)

Du har ikke to stekepanner da? Så kan du steke pannekaker i ei panne, og bacon i den andre. :-)

har ikke det- men skjønner jo nå hvorfor jeg bør anskaffe en til. Praktisk med to!

Jeg ville nok ha stekt pannekakene først og hatt de over i ildfast form med lokk etterhvert som de ble ferdige. Den ildfaste forma setter man på en stekeplate med svak varme.

Dermed holde pannekakene seg varme den korte tiden det tar å steike bacon i samme steikepanne som du stekte pannekakene i.

Annonse

Gjest Debra irl

Litt sent kanskje, men du kan godt stekte bacon i stekeovnen. 200 grader tror jeg er bra-du ser når de er ferdige. Et godt tips er å legge dopapir eller tørkerull over (jada, høres sykt ut), for så spruter det ikke fett i hele ovnen.

Takk for svar. Jeg stekte i flere omganger i stekepanna. Så neste gang må en av delene i ovn, eller jeg må kjøpe stekepanne nr 2.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...