Gjest (Anonymous) Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Jeg er sint på alle mennesker som dømmer etter hudfargen min. Først og fremst er jeg norsk med adoptiv "bakgrunn". Jeg har bodd i norge hele mitt liv og har "bare" norske venner. For et år siden traff jeg verdens peneste jente. Vi har vært sammen siden da. Jeg har blitt med hun hjem flere ganger og traff familien hennes. De var "koselig" overfor meg. men i ettertid fikk jeg høre at mora til kjæresten min har "problemer" til mennesker med en annen hudfarge. Det fikk jeg høre gjennom en venn av kjæresten min. Jeg ble skuffa og lei meg,at ikke kjæresten min fortalt meg det før. Ettersom vi var jo vært sammen lenge. Ikke minst hvor "dum" jeg følte meg ettertid når jeg var på besøk hos hennes familie. Så jeg lurer på om hva jeg skal gjøre overfor kjæresten min ,og ikke minst ovenfor hennes mor?. Jeg vil være sammen med hun også i fremtiden!. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23256-frustrasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pus24 Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Vet du sikkert at det er et problem?! Eller er det bare fra vennen til kjæresten din du har hørt det?! Mange kan nok si at de har problemer med hudfarge og uttale seg litt "rasistisk", men min erfaring er at det ofte er kulturen (f.eks. midt-østen/islam) folk reagerer på, og ikke hudfarge i seg selv. Det er ihvertfall min oppfatning, og jeg er i samme situasjon som kjæresten din... jeg er nemlig også kjæreste med en adoptert gutt, som selvfølgelig er like norsk som det jeg er, og det skjønner faktisk de fleste. Om folk er tvilende til å begynne med, nettopp fordi det er uvant for dem, så tror jeg det forsvinner når man blir kjent med personen og vant med situajonen... for meg har det ihvertfall ikke vært noe problem. Uansett er det jenta di som avgjør om dere forblir sammen, ikke foreldrene hennes, så det er ingenting du kan eller bør gjøre, annet enn å være deg selv. Om du er en flott person (som jeg er sikker på at du er), så vil nok de fleste foreldre innse det når de kjenner deg, eller de vil akseptere valget deres datter har gjort. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23256-frustrasjon/#findComment-98502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 28. mars 2001 Del Skrevet 28. mars 2001 Hei! Du reagerer sunt når du blir sint og frustrert over folk som vurderer andre etter deres hudfarge. Jeg håper du tør å ta temaet opp med moren til kjæresten din. Snakk med kjæresten din om det og finn et passende tidspunkt når dere sammen kan diskutere saken. Det interessante er vel om moren kan si noe mer konkret om hva hun synes er problematisk? Kan det være noe fremmed i din bakgrunn? Eller er moren generelt skeptisk til alt ikke-norsk? Jeg tror du har mye å vinne på å være tydelig og åpen i denne saken. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23256-frustrasjon/#findComment-98908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.