Gå til innhold

utrolig sår nedentil etter samleie

Anbefalte innlegg

Gjest sårt og vondt

når jeg har samleie med kjæresten min, blir jeg så utrolig sår i skjeden etterpå, så sår at jeg har vondt for å sitte. dette skjer bare når vi har samleie uten kondom. vi er begge friske, så det har ikke noe med det å gjøre. hvis vi har samleie med kondom, blir jeg ikke sår.

noen som vet hvorfor? hva kan jeg gjøre for å unngå denne sårheten? jeg synes ikke det hjelper med glidemiddel heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232607-utrolig-s%C3%A5r-nedentil-etter-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinnen med utopiene

Det blir gjerne litt mer friksjon uten kondom, men hvis det er virkelig ille kan du jo gå til legen for å sjekke om alt er som det skal.

Jeg har blitt mindre sår etter at jeg sluttet å bruke intimsåpe og sluttet med å sikte dusjstrålen rett på - men det vet jeg jo ikke om du gjør heller.

Gjest sårt og vondt

Det blir gjerne litt mer friksjon uten kondom, men hvis det er virkelig ille kan du jo gå til legen for å sjekke om alt er som det skal.

Jeg har blitt mindre sår etter at jeg sluttet å bruke intimsåpe og sluttet med å sikte dusjstrålen rett på - men det vet jeg jo ikke om du gjør heller.

jeg er forsiktig når jeg vasker meg og dusjer, så tror ikke det har noe med det å gjøre. ja, det er nok på grunn av at friksjonen blir større. jeg har ingen plager etter samleie med kondom, men han sier han nesten ikke kjenner noe med kondom på, så da blir det litt leit..

Kvinnen med utopiene

jeg er forsiktig når jeg vasker meg og dusjer, så tror ikke det har noe med det å gjøre. ja, det er nok på grunn av at friksjonen blir større. jeg har ingen plager etter samleie med kondom, men han sier han nesten ikke kjenner noe med kondom på, så da blir det litt leit..

Det høres merkelig ut at det skal være så stor forskjell da. Jeg merker forskjell selv, men ikke så til de grader. Han er renslig og sånn?

Gjest margarethe

Kanskje dere skal prøve å få deg litt kåtere og våtere før dere begynner? Hvis du ikke er kåt og våt nok kan det sikkert bli sårt. Er han veldig stor?

Gjest sårt og vondt

Det høres merkelig ut at det skal være så stor forskjell da. Jeg merker forskjell selv, men ikke så til de grader. Han er renslig og sånn?

ja vi er renslige begge to :) ja det er jo ganske rart.. hvis vi gjør det veldig rolig uten kondom er det ikke vondt, så vet ikke om det kan komme av det? bruker vi kondom er det ikke vondt når vi gjør det raskt.. så da er det vel på grunn av friksjonen?

Annonse

Kvinnen med utopiene

ja vi er renslige begge to :) ja det er jo ganske rart.. hvis vi gjør det veldig rolig uten kondom er det ikke vondt, så vet ikke om det kan komme av det? bruker vi kondom er det ikke vondt når vi gjør det raskt.. så da er det vel på grunn av friksjonen?

Jo, det høres sånn ut. Det høres i hvert fall ikke noe gøy ut. Håper det blir bedre!

Kvinnen med utopiene

Slik ble jeg da partneren vasket seg med vanlig såpe, og ikke intimsåpe... reagerte veldig, mens det gikk bra dersom han var nøye med å bruke Lactasyd eller Asan.

Jeg tror overvask og feil bruk av såpe er årsak til mange problemer i underlivet – både til kvinner og menn. Nesten rart at ikke flere opplyser om det.

Gjest tidligere kløer

Er det mulighet for at du kan ha en soppinfeksjon?

Da blir det lett veldig sårt under / etter samleie, selvom du ikke merker så mye ellers.

Dette har jo heller ikke noe med renslighet å gjøre, men slike infeksjoner kommer og går litt som det lyster virker det som...

Det kan isåfall behandles med canesten krem som du får kjøpt resept fritt på apoteket.

Det lindrer ihvertfall kløe og svie ganske umiddelbart når du smører det på.

Kanskje verd et forsøk?

Kanskje verdet et

Kvinnen med utopiene

Man skal vaske seg en gang om dagen da... ellers lukter det kvalmt og ekkelt!

Jo, men bruker man får mye vann og såpe, for ikke å snakke om feil såpe, kan det vakse bort de naturlige bakteriene - de som faktisk holder det rent.

Annonse

Jo, men bruker man får mye vann og såpe, for ikke å snakke om feil såpe, kan det vakse bort de naturlige bakteriene - de som faktisk holder det rent.

Nemlig, og såpe med for mye ph reagerer jeg vanvittig på. Da er det sopp med én gang, det svir og klør vanvittig. Intimsåpe derimot, da er det absolutt ingen reaksjon.

Kvinnen med utopiene

Nemlig, og såpe med for mye ph reagerer jeg vanvittig på. Da er det sopp med én gang, det svir og klør vanvittig. Intimsåpe derimot, da er det absolutt ingen reaksjon.

Jeg tror min intimflora er superfølsom, for jeg tåler ikke intimsåpe engang.

ShitDiddelyDo

Gå til legen. Det kan være at dere reagerer på hverandres bakterieflora.

Jeg opplevde det en gang. Altså: Min partner opplevde noe jeg forstår ikke er ulikt det du nå opplever, og legen sa at det rett og slett var enkelte som ikke tålte hverandre spesielt godt.

Vi dytta uansett i oss en pille hver og da funka alt fint igjen.

Kvinnen med utopiene

Hehe... du høres ut som en jeg kjenner.. vedkommende bruker aldri såpe. Det hadde jeg ikke taklet for min egen del, føler meg ikke ren dersom det ikke lukter litt godt.

Hmm, jeg skjønner hva du mener. :)

Jeg har heldigvis ikke så sterkt lukt fra underlivet – sånn utenom akkurat etter samleie – så det går fint. Det blir fort en vanesak også.

Gå til legen. Det kan være at dere reagerer på hverandres bakterieflora.

Jeg opplevde det en gang. Altså: Min partner opplevde noe jeg forstår ikke er ulikt det du nå opplever, og legen sa at det rett og slett var enkelte som ikke tålte hverandre spesielt godt.

Vi dytta uansett i oss en pille hver og da funka alt fint igjen.

herregud! :) allergisk mot kjæresten? hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...