Gjest kan det stemme? Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Så lenge man er flink med kostholdet resten av uka? Føler jeg må ha noe å se frem til under slankingen. Ellers tror jeg at jeg sprekker lettere. 0 Siter
keinstein Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Syns jeg har hørt at kroppen skrur opp forbrenningen fordi den får mye næring den ene dagen og at den er raskere med å skru opp enn å skru ned. Slik at de neste to dagenes næring blir raskere omsatt. Men mulig at det gjelder når du holder deg på balansepunktet 1200 kcal pr dag resten av uka. I tilfelle skal det ikke spille noen rolle å spise mer den ene dagen. 0 Siter
Sofline Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Ja, jeg har hørt noe av det samme som keinstein skriver. Så venner ikke kroppen seg til å kjøre på lavbluss. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 For motivasjonens del bør du ha en dag i uken der du spiser hva du vil. Noe bør en jo ha å se fram til. Jeg har selv gått ned i vekt ved å spise lite og sunt i ukedagene, og fråtset i helgene. 0 Siter
Gjest Personifica Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 For motivasjonens del bør du ha en dag i uken der du spiser hva du vil. Noe bør en jo ha å se fram til. Jeg har selv gått ned i vekt ved å spise lite og sunt i ukedagene, og fråtset i helgene. Er det ikke bedre å legge om kostholdet permanent? 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Er det ikke bedre å legge om kostholdet permanent? Det er selvsagt det beste, og jeg tror vi har et normalt, sunt kosthold her. Slik som jeg beskrev i innlegget over har jeg gjort noen få ganger når kiloene har sneket seg på. Da har jeg fjernet dem ved å være ekstremt disiplinert i uka, jeg har kuttet ut alt usunt og spist lite, mosjonert mer. Jeg tror mange som slanker seg har så mange kg å ta av at de har problemer med både å endre kostholdet og å motivere seg til å gå ned i vekt. Hos meg har det kun vært noen få kg, så kanskje vi som ikke sliter så mye for å gå ned i vekt ikke helt klarer å se hvor vanskelig det kan være for noen. 0 Siter
Gjest Personifica Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Det er selvsagt det beste, og jeg tror vi har et normalt, sunt kosthold her. Slik som jeg beskrev i innlegget over har jeg gjort noen få ganger når kiloene har sneket seg på. Da har jeg fjernet dem ved å være ekstremt disiplinert i uka, jeg har kuttet ut alt usunt og spist lite, mosjonert mer. Jeg tror mange som slanker seg har så mange kg å ta av at de har problemer med både å endre kostholdet og å motivere seg til å gå ned i vekt. Hos meg har det kun vært noen få kg, så kanskje vi som ikke sliter så mye for å gå ned i vekt ikke helt klarer å se hvor vanskelig det kan være for noen. Det er meget mulig. 0 Siter
Speak Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Ja, det er mange som mener at man skal ha en "spisedag" i uka. MEN du kan ikke da dytte inn uhemmet. Dvs. at du kan spise litt mer, men at du hovedsaklig også denne dagen velger sundt. Du skal også unne deg noe av det du er aller mest glad i. (En sjokolade e.l.) Dersom du er superflink ellers vil dette føles veldig godt. I tillegg hjelper du kroppen slik at den ikke venner seg til å "overleve" på lite mat. Eller som mange sier: Du forhindrer at du går over på sparebluss. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Har hørt at det kan være lurt. Men en fallgruve kan være at man når man er ferdig med slankekuren begynner å spise som den ene fridagen. Det blir veldig forskjell på fridag og slankedag, og hvis det blir mange slike fridager, da kommer kiloene fort på igjen.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.