Gå til innhold

vond lukt i vagina - IKKE BV

Anbefalte innlegg

rusket1365380826

Hei

Jeg har i mange år plagdes med meget stram lukt nedentil. Har blitt testet opptil flere ganger for både bakteriell vaginose, klamydia, sopp osv osv, men alle tester kommer frem negativt.

I lang tid har jeg tenkt det er vel bare sånn det skal være da, men siste året så har lukten vært så sjenerende at kunne aldri i verden hatt sex. Som dere beskriver så er lukten værre rett etter samleie og under menstruasjon, men gjengs så er lukten ille hver dag.

Det er ikke noe blod i utflod, den er tilnærmet hvit, men tidvis veldig seig.

Lukten er ikke bare uutholdelig ved sex, men også når jeg sitter på jobb så kan jeg kjenne en stram lukt fra underlivet, selv under flere lag med klær!

Nå er jeg veldig fortvilet over hva jeg skal gjøre. Er for ordens skyld 29 år og har gått på p piller i 10 år. Først trionetta, men siste 6 år har jeg brukt synfase. Kan p piller ha en innvirkende årsak?

Har normal hygiene, verken overdriver eller underdriver.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232718-vond-lukt-i-vagina-ikke-bv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nervevrak snart

Hei.

Jeg var også plaget av dette for mange år siden. Jeg fikk ett råd av en venninne om og slutte med alt som heter silketruser og syntetiske truser. Gikk over til bare bomullstruser. I tillegg brukte jeg noen stikkpiller som ble ført inn i vagina. Husker desverre ikke hva de heter da dette er 18 år siden. Men det funket for meg og jeg har ikke vært plaget med verken utflod eller vond lukt siden.

Gjest minniiellaa

Jeg bruker p-piller Marvelon. Jeg fikk en slik lukt, som jeg kunne lukte gjennom klærne, da jeg hoppet over placebo-uken, altså utsatte mensen en god stund...

Så tok jeg en ukes pause fra pillene og fikk mensen igjen, og da ga lukten seg...

Vet ikke om dette kan hjelpe deg.

Men kanskje du kunne teste ut å gå uten p-piller en stund for sikkerhets skyld

Hei.

Jeg var også plaget av dette for mange år siden. Jeg fikk ett råd av en venninne om og slutte med alt som heter silketruser og syntetiske truser. Gikk over til bare bomullstruser. I tillegg brukte jeg noen stikkpiller som ble ført inn i vagina. Husker desverre ikke hva de heter da dette er 18 år siden. Men det funket for meg og jeg har ikke vært plaget med verken utflod eller vond lukt siden.

Vivag vaginalkapsler, kanskje?

De nye, Lactal, er også veldig greie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...