Zitha Skrevet 27. mars 2001 Skrevet 27. mars 2001 Bare noen refleksjoner omkring begrepet "styrke". Jeg håper andre også vil bidra med sitt syn på hva styrke er. Hva er styrke? ______________ Er det bestandig å orke? Å aldri bli sliten? Å alltid ha en hjelpende hånd Eller trøstende ord til andre? Eller er kanskje styrke Å sette en grense Å tørre å si: Jeg kan ikke klare alt? ___ Er det å løpe Fortere enn andre? Å løpe bort fra Det som skremmer? Eller er kanskje styrke Å stå rolig, Å legge ned forsvaret, Å møte det som skremmer? ___ Er det å slå, Hardere enn andre I livets boksekamp? Å bekjempe alt som virker farlig? Eller kanskje styrke er Å våge, ta en sjanse? Å gi slipp på kontrollen? Å gjøre det som virker farlig? ___ Er det å bite tennene sammen? Å holde ut smerten? Å smile, når du helst vil gråte? Å vise verden en blid fasade? Eller er kanskje styrke Å vise sin svakhet? Å si: Nå er jeg sliten Og be om hjelp? 0 Siter
Gjest CoraZon Skrevet 27. mars 2001 Skrevet 27. mars 2001 Nydelig dikt, Zitha. Det minner meg faktisk ganske mye om noen jeg har skrevet selv... Uansett, kjempebra! 0 Siter
Gjest motisaz Skrevet 27. mars 2001 Skrevet 27. mars 2001 hmm..tror kanskje styrke er å tørre vise sitt sanne jeg...vinne over seg selv...sikkert andre ting og..kommer ikke på noe mer akkurt nå 0 Siter
scones Skrevet 29. mars 2001 Skrevet 29. mars 2001 ...styrke? det er noe jeg ikke har..ikke når det gjelder mat.. Jeg synes du har fått med deg det meste om emnet...nydelig dikt! Klem fra meg :-) 0 Siter
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 29. mars 2001 Skrevet 29. mars 2001 Kjære Zitha! Du har fått fram mange fine tanker knyttet til ; Hva er styrke?- som jeg tror mange av brukerne av forumet kjenner/føler på egen sjel og kropp. Takk for noen fine, reflekterende ord til ettertanke for enhver! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.