Gå til innhold

Valgets kval

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym akkurat nå

Huff, nå er jeg litt fortvila og skulle gjerne hatt noen råd...

Jeg er i midten av 20-årene, student og har det greit på de fleste områder.

For noen år siden traff jeg en type som jeg ble sammen med. Det har fra første øyeblikk vært masse følelser med i bildet, både i positiv og negativ retning. Men vi er veldig like og trives utrolig godt i hverandre selskap. Etter et halvannet års forhold ble det slutt da han flyttet til en annen kant av landet for å studere. Men vi har enda (etter ett år) daglig kontakt og vi har også besøkt hverandre etter at han flyttet. Vi er ikke sammen, men jeg elsker ham og han sier han elsker meg. Noe jeg tror ham på. Men det er likevel mye "tull" med oss. Mye usikkerhet og rot.

I vinter traff jeg en annen type. Og han er rett og slett verdens snilleste. Han sier han forguder meg, og det virker som om han gjør det. Han stiller opp betingelsesløst, inviterer meg med på ting, gir meg komplimenter i fleng og viser på alle mulige måter at han virkelig er glad i meg. Og jeg er glad i han også. Bare ikke på samme måte som i ekstypen...

Og det er det som er så vanskelig. For jeg føler meg på en måte "avhengig" av ham jeg traff i vinter. Vi går så utrolig bra sammen, men samtidig føler jeg at det er noe som "ikke stemmer". Og dermed tør jeg ikke satse.

Jeg vet at om jeg velger å bli sammen med ham jeg traff i vinter (vi er ikke sammen nå, og han er fullt klar over at jeg er usikker og ikke vet hva jeg vil. Jeg er IKKE ute etter å lure ham på noen som helst måte), vil jeg få det utrolig godt. Jeg vet da at jeg får en kjæreste som virkelig elsker meg og som vil strekke seg til det ytterste for at jeg skal ha det bra. Men føler nesten at han fortjener noe mye bedre enn meg. Hadde vi blitt sammen, ville jeg selvsagt aldri bevisst ha såret ham på noen som helst måte og jeg ville behandlet ham med all den godhet han fortjener. Men jeg hadde kanskje ikke gått inn i forholdet med de rette følelsene.

For følelsen for ekskjæresten min (som ikke har noen ny dame, men sier han elsker meg fremdles) er så mye sterkere, selv om jeg kanskje innerst inne vet at det muligens aldri blir oss igjen.

Så hva gjør man da? Jeg vet jeg kommer til å angre uansett hvem jeg gir opp...

Og ikke misforstå.. Jeg er ikke ute etter å skryte på meg at jeg har to typer som vil ha meg. Dette er faktisk en vond situasjon og jeg vil bare bli sikker på meg selv og hva jeg burde gjøre.

Valget står vel mellom vissheten om et stabilt, trygt og godt forhold, uten den intense forelskelsen, men likevel en kjærlighet for at han er den han er.

Og det andre blir sjansespillet med ekskjæresten.. En mye "tøffere" utgave, snill og god på sin måte og som jeg elsker.

Huff, dette ble altfor langt og rotete og forventer derfor ingen svar, selv om jeg hadde blitt veldig takknemlig for det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232877-valgets-kval/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest filosofine

Ikke lett situasjon der nei. Men jeg vil ikke ha gått inn i ett nytt forhold uten å ha vært ferdig med gamle følelser.

Mest fordi jeg vet med meg selv om jeg har følelser for en annen og selv om jeg også vet at det aldri vil bli noe, jeg vet også for meg selv at om sjangsen byr seg vil jeg lett bli utro i et svakt øyeblikk. Det unner jeg ingen.

Ingen fortjener å være nr to. Og det er ham nå. For om eksen din banker på døren og vil ha deg er du vel ikke i tvil om hvem du egentlig vil ha?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232877-valgets-kval/#findComment-1773284
Del på andre sider

Gjest hamar-jenta

Ikke noe lett situasjon det der. Men syns du skal ta et valg. Er vel en grunn for at det ble slutt med eksen en gang i tiden og når du antyder at det muligens aldri blir dere igjen så tenk deg godt om.

Jeg har faktisk opplevd akkurat det samme som deg. jeg hadde en som jeg følte enormt mye for men som det rett og slett ikke funket med til hverdags. Vi gjorde det slutt men holdt kontakten. Samtidig så fikk jeg etterpå en slik snill og god venn som jeg ble utrolig glad i og han i meg selv om følesene ikke var de samme som for eksen. Men hva gjorde jeg den dagen eksen ville komme på besøk og tok meg med storm ? . Jo, jeg gikk tilbake til eksen som det igjen ble slutt med noen månede seinere. Han vennen min ble selvsagt knust da han aldri la skjul på at han ville ha meg. Så vi brøt kontakten.Når det ble slutt med eksen så jeg og virkelig kjente hva jeg hadde mistet. Det var jo følelser jeg hadde hatt for denne vennen min, det var bare eksen som ikke var helt ute av blodet mitt ennå. Så forresten han tidligere gode vennen min i avisen noen måneder siden. Han hadde giftet seg. Det gjorde vondt kan du si, han var virkelig en slik mann som det ikke finnes mange av. Så god og snill og så verdt å satse på, men jeg gjorde feil.

Er selvfølgelig ikke nødvendigvis det samme som du vil oppleve men bare tenk deg godt om. Han vennen din fortjener ihvertfall ikke at du spiller uærlig med han. Føl på hva du virkelig vil og gjør et valg er nok det beste.

Håper det ordner seg ihvertfall uansett hva du gjør

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232877-valgets-kval/#findComment-1774554
Del på andre sider

Gjest Tromsinne

Hvordan skal et nytt forhold med eksen din fungere når du sier : "Men det er likevel mye "tull" med oss. Mye usikkerhet og rot."???

Hva tull, rot og usikkerhet er det vi snakker om ???? og tror du at det vil ordne seg ??.

Ingen fortjener å være nr 2 og han vennen din går rundt å håper på deg tydeligvis. Slipp han inn eller slipp han løs før det blir enda vondere å ta en avgjørelse

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232877-valgets-kval/#findComment-1774571
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...