Gå til innhold

Omregistrering på bil og eierskifte, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Gjest Vognkort del 2 står det...

Når man omregistrerer en bil så skal man levere inn vognkort del 2 med underskrift fra forrige og ny eier.

Vi har kjøpskontrakt med underskrift fra begge går det ann å levere denne istedet for vognkort del 2, godtar de det?

Har ikke fått underskrift på del 2, derfor hadde det event. vært lettere å levere den andre.

Fortsetter under...

Nei, det blir ikke godtatt. Noe mer byråkratisk og firkantet enn Biltilsynet skal man lete lenge etter.

Riktig. Men har du vært på Biltilsynet i Oslo i 1970-åra?

Arrogansens høyborg med AP-styre. Makan til dårlig service skulle du stå lenge i kø for å finne. Bil var ganske unødvendige luksusgreier.

Gjest Morsk

Riktig. Men har du vært på Biltilsynet i Oslo i 1970-åra?

Arrogansens høyborg med AP-styre. Makan til dårlig service skulle du stå lenge i kø for å finne. Bil var ganske unødvendige luksusgreier.

I byen jeg bor ble alle ansatte hos Biltilynet tvangssendt på smil-kurs midt på 80-tallet etter massive protester og sinte leserinnlegg i avisene på en så til de grader superarrogant og klysete oppførsel at det nesten ikke gikk an å fatte..

Det hjalp faktisk en lang stund før det igjen skeli ut.

I byen jeg bor ble alle ansatte hos Biltilynet tvangssendt på smil-kurs midt på 80-tallet etter massive protester og sinte leserinnlegg i avisene på en så til de grader superarrogant og klysete oppførsel at det nesten ikke gikk an å fatte..

Det hjalp faktisk en lang stund før det igjen skeli ut.

Det kalles "gruppetenking", en skummel greie som virker som kreft. Det ender opp i forakt for de som de skal tjene og ser på dem som et problem. Det skumle er at ingen har makt til å korrigere dette og heller ikke kunnskaper om det så de kan styre prosessen opp av grøfta.

Det dreier seg også om å innse at visse mennesker bare ikke egner seg til en viss type jobb. De må vekk.

Jeg måtte være med en eldre slektning på et offentlig kontor for å passe på at saksbehandler ikke mobba henne. Hun gråt da hun kom hjem fra første møte. Da jeg var med, så turde han ikke "ta" henne. Jeg tok en lengre prat med sjefen hans. "Du skjønner, han skal snart gå av med pensjon, det er ingen vits i å gjøre noe!" Da tente Keinstein med et smell.

Gjest Morsk

Det kalles "gruppetenking", en skummel greie som virker som kreft. Det ender opp i forakt for de som de skal tjene og ser på dem som et problem. Det skumle er at ingen har makt til å korrigere dette og heller ikke kunnskaper om det så de kan styre prosessen opp av grøfta.

Det dreier seg også om å innse at visse mennesker bare ikke egner seg til en viss type jobb. De må vekk.

Jeg måtte være med en eldre slektning på et offentlig kontor for å passe på at saksbehandler ikke mobba henne. Hun gråt da hun kom hjem fra første møte. Da jeg var med, så turde han ikke "ta" henne. Jeg tok en lengre prat med sjefen hans. "Du skjønner, han skal snart gå av med pensjon, det er ingen vits i å gjøre noe!" Da tente Keinstein med et smell.

Desverre kan man fortsatt møte slik møkk på enkelte offentlige kontorer, selv om jeg nok vil hevde at det blir sjeldnere og sjeldnere med åra. Publikum, som de er der for, har blitt mer klar over at de faktisk betaler lønna deres og som i likhet med deg, derfor vet å si klart i fra.

Annonse

Desverre kan man fortsatt møte slik møkk på enkelte offentlige kontorer, selv om jeg nok vil hevde at det blir sjeldnere og sjeldnere med åra. Publikum, som de er der for, har blitt mer klar over at de faktisk betaler lønna deres og som i likhet med deg, derfor vet å si klart i fra.

Slikt kan også klages inn for fylkesmannen/sivilombudsmannen, og ledelsen liker ikke den typen oppmerksomhet, dessuten er etterhvert mange blitt "omplassert". I Os gikk prosessen mye på service og mange fikk fyken, de lange ansikters natt. De trodde de satt trygt. Her i kommuenen ble det også baluba i kjølvannet av Os. LO brukte 50 mill av forbundets penger og et titalls årsverk for å forhindre prosessen i Os. Men det gikk skitt, og det fikk konsekvenser. Servicen i kommunekontorene her gikk opp mange hakk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...