Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I forrige uke var jeg på ultralyd og fikk VELDIG lite informasjon om hva som foregikk inne i magen min.

Det virket som om noe var "galt" med den lille i magen min, men jeg fikk ikke vite hva det var. Det eneste hun sa var at hun lette etter en svart liten prikk som hun sa skulle være urinblæra, men hun kunne ikke finne den. Hun hentet inn en kvinnelig lege, men hun kunne heller ikke finne den svarte lille flekken. Jeg har fått ny time til ultralyd i neste uke og lurer på hvorfor. Så klart jeg spurte henne, men det eneste hun sa var at jeg ikke skulle bekymre meg. Men jeg er fortvila!!!!

Siden jeg bor på en øde plass må jeg reise ca.40 mil for å ta ny ultralyd undersøkelse, så nå har jeg lyst til å være litt forberedt, slik at jeg VET hva jeg kan/skal spørre om.

Hilsen fortvilet førstegangsfødende....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23306-fortvilet-etter-ultralyd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:-)

Det du kan gjøre, er å ringe sykehuset og snakke med de. Fortelle de at du er veldig bekymret, og at du vil vite HVA det er de lette etter.

Regner med det er den vanlige UL'en du har hatt..den når man er ca 18 uker ut i svangerskapet. Da er jo ikke fosteret så veldig stort ennå, så det er ikke sikkert det er så lett å se alle "delene". Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg, alt er nok slik det skal være:-)

Men ta en tlf til sykehuset, du skal ikke måtte gå slik å være redd i 1 uke..

Lykke til videre i svangerskapet:-)

Åsa Prebensen, Jordmor

Det var synd att du upplevde denna undersökning så negativt och inte fick den information som du önskade. Att de inte såg någon urinblåsa, kan bero på att det inte fanns någon urin i denn vid undersökningen. Den kan då vara svår att lokalisera. Jag kan förstå att du kjänner dig förtvivlad, men chansen för att något skulle vara galet är inte stor. Det är bra om du skriver ned de frågor som du undrar över, till nästa vecka. Försöka att se så positivt som möjligt på att de skall undersöka en gång till för säkerhets skull. lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...