Gjest Tom for ord Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hei alle sammen.. Jeg vil ikke klage, men må bare få ut litt frustrasjon. Jeg vet at det finnes mange som har det som meg og kanskje vil kjenne seg igjen. Er frustrert og sinna fordi jeg kjenner menssmertene i korsryggen. Jeg håpet virkelig at denne gangen skulle det gå. Og jeg har ennå ikke fått mensen, så det er jo håp! Men altså: Føsrt vente de lange dagene fram til El nærmer seg, og ha regelmessig sex. Deretter utføre positiv EL-test og fortsette å ha sex i noen dager til. Så begynner håpet, tvilen og usikkerheten. Jeg vrir og vender på alt for å se om muligheten for at jeg endelig har blitt gravid er tilstede. Teoretisk er den jo det, men.. Kjenne etter små tegn på forandringer, men ikke tørre å håpe, og ikke klare å la vær. Så nærmer dommedagen seg - mensen. Men før det: Kommer smertene eller ikke? Jeg har sterke smerter, og kan ikke se for meg at de skal opphøre sånn plutselig, gravid eller ikke. Og nå er de her igjen, i ryggen, siden og litt i magen. F...! Er så sint og frustrert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233082-frustrert-ambivalens/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
gul blomst Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 vet akkurat hvordan du har det, det er helt jævlig, så mue venting, det er så leeenge til neste EL føles det som og så like lenge til mensen skal komme..... slitsomt, men til sist kanskje verdt det får man håpe. har dere prøvd lenge? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233082-frustrert-ambivalens/#findComment-1775967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathildaa Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Det var som jeg skulle sagt det selv.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233082-frustrert-ambivalens/#findComment-1776464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tom for ord Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Det var som jeg skulle sagt det selv.... Til Gul Blomst, Mathildaa og alle andre! Vi er inne i vår 2 pp, så vi har ikke holdt på lenge, det bare kjennes sånn. Huff, vet at andre holder på i lang tid før de får resultatet de håper på, og at jeg ikke burde regne med å bli gravid med en gang heller. Vennekretsen min er inne i en skikkelig babyboom om dagen. Felles for dem alle, er at graviditeten enten var uventet eller full klaff på 1. forsøk. De er heldige, og jeg er glad på deres vegne. Likevel kjenner jeg det lille stikket av misunnelse og utålmodighet på egne vegne. Litt av et følelsesrush dette med å prøve å bli foreldre! Jeg dras mellom håp, tvil, glede og tristhet. Tror IKM kommer i morgen, men *guuuuuuuuuud* som jeg ønsker at den ikke kommer! Verken i morgen eller senere. Luremens er noe av det verste når en går rundt og håper.. Hvor lenge har dere prøvd? Tips & råd om alt vedrørende det å prøve å bli gravid mottas med takk! Lykke til, uansett! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233082-frustrert-ambivalens/#findComment-1782570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathildaa Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Til Gul Blomst, Mathildaa og alle andre! Vi er inne i vår 2 pp, så vi har ikke holdt på lenge, det bare kjennes sånn. Huff, vet at andre holder på i lang tid før de får resultatet de håper på, og at jeg ikke burde regne med å bli gravid med en gang heller. Vennekretsen min er inne i en skikkelig babyboom om dagen. Felles for dem alle, er at graviditeten enten var uventet eller full klaff på 1. forsøk. De er heldige, og jeg er glad på deres vegne. Likevel kjenner jeg det lille stikket av misunnelse og utålmodighet på egne vegne. Litt av et følelsesrush dette med å prøve å bli foreldre! Jeg dras mellom håp, tvil, glede og tristhet. Tror IKM kommer i morgen, men *guuuuuuuuuud* som jeg ønsker at den ikke kommer! Verken i morgen eller senere. Luremens er noe av det verste når en går rundt og håper.. Hvor lenge har dere prøvd? Tips & råd om alt vedrørende det å prøve å bli gravid mottas med takk! Lykke til, uansett! Vi har prøvd i 11. mnd nå , har IKM på torsdag så da begynner vi vel på den 12... men vi skal til utredning nå om noen uker så nå er det iallfall noe som skjer:-) De aller fleste jeg kjenner blir også gravid på første forsøk eller ved et uhell som du sa. Og klart man blir jo glad på andre sine vegne, men jeg kjenner godt igjen det stikket av missunelse... man vil jo så gjerne selv... Det er ingen enkel ting dette, har man først bestemt seg for å få barn, ja da har man bestemt seg og selvsagt vil man helst at det skal skje med en gang:-) Har hørt at noen bruker tilskudd av e-vitamin og at det skal hjelpe på sjansene til å bli gravid. Ellers er det jo slimoppløsende hostesaft, wild-jam (urter som fås kjøpt hos helsekost som skal tas etter EL og fram til IKM), akupunktur. Noen sier også at man skal la gutten tømme seg fem dager etter IKM. Og man begynner å ha sex på dag 10 annenhver dag til etter EL. Noen tips. Jeg har prøvd noe av det selv, uten at det har hatt noen effekt, men dette kan jo være individuelt:) Lykke til!! La gjerne høre mer fra deg!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233082-frustrert-ambivalens/#findComment-1782733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tom for ord Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Vi har prøvd i 11. mnd nå , har IKM på torsdag så da begynner vi vel på den 12... men vi skal til utredning nå om noen uker så nå er det iallfall noe som skjer:-) De aller fleste jeg kjenner blir også gravid på første forsøk eller ved et uhell som du sa. Og klart man blir jo glad på andre sine vegne, men jeg kjenner godt igjen det stikket av missunelse... man vil jo så gjerne selv... Det er ingen enkel ting dette, har man først bestemt seg for å få barn, ja da har man bestemt seg og selvsagt vil man helst at det skal skje med en gang:-) Har hørt at noen bruker tilskudd av e-vitamin og at det skal hjelpe på sjansene til å bli gravid. Ellers er det jo slimoppløsende hostesaft, wild-jam (urter som fås kjøpt hos helsekost som skal tas etter EL og fram til IKM), akupunktur. Noen sier også at man skal la gutten tømme seg fem dager etter IKM. Og man begynner å ha sex på dag 10 annenhver dag til etter EL. Noen tips. Jeg har prøvd noe av det selv, uten at det har hatt noen effekt, men dette kan jo være individuelt:) Lykke til!! La gjerne høre mer fra deg!!! Takk for kjempefint svar, Mathildaa. Har nettopp snakka med ei venninde som er gravid, også en av de som ble det uten å planlegge *sukk* Eneste jeg klarte å gjøre var å stirre på magen hennes..Huff, kjenner stikk av misunnelse og føler meg skikkelig dum og dårlig venn.. Har ikm i dag, foreløpig ingenting. Men har vært premenstruell (smerter & ubehag) i 1 uke som vanlig nå, så den er sikkert (garantert!) rett rundt hjørnet. Er ikke vits i å tro noe annet. Jeg har prøvd slimløsende hostesaft, og opplevde da å få mindre slim under EL. Trodde det skulle ha motsatt virkning? Så i hvertfall ut som om det var mindre. Kommer til å prøve wild jam og E-vitamin også, som du skrev om. Vil ikke bli hysterisk, men kan ikke ha noe uprøvd heller.. Huff, er i skikkelig dårlig humør. Fordi smertene i korsryggen er så forbasket sterke og kjennes så urettferdige.. Håper det går bra med deg!?? :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233082-frustrert-ambivalens/#findComment-1785135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathildaa Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Takk for kjempefint svar, Mathildaa. Har nettopp snakka med ei venninde som er gravid, også en av de som ble det uten å planlegge *sukk* Eneste jeg klarte å gjøre var å stirre på magen hennes..Huff, kjenner stikk av misunnelse og føler meg skikkelig dum og dårlig venn.. Har ikm i dag, foreløpig ingenting. Men har vært premenstruell (smerter & ubehag) i 1 uke som vanlig nå, så den er sikkert (garantert!) rett rundt hjørnet. Er ikke vits i å tro noe annet. Jeg har prøvd slimløsende hostesaft, og opplevde da å få mindre slim under EL. Trodde det skulle ha motsatt virkning? Så i hvertfall ut som om det var mindre. Kommer til å prøve wild jam og E-vitamin også, som du skrev om. Vil ikke bli hysterisk, men kan ikke ha noe uprøvd heller.. Huff, er i skikkelig dårlig humør. Fordi smertene i korsryggen er så forbasket sterke og kjennes så urettferdige.. Håper det går bra med deg!?? :-) Uff ja, har så lyst til å være glad på andre sine vegne og så føler man seg bare skikkelig dum og som en dårlig venn som du sa... det er vanskelig å føle den store ekte gleden, når det igjen minner deg på den såre situasjonen en selv er inne i, og de får det en savner mest av alt. Jeg fortalte det til en veninne i går hvordan det lå ann med oss. Hun visste ikke at vi holdt på å prøve, men saken var at vi skulle bestille oss en sydentur til høsten, men at vi ikke blir med allikevel i tilfelle vi må til med prøverør. Og da har vi heller lyst til å bruke pengene på det... hun var kjempe forståelig og sydenturer vil det jo alltid bli mulighet til å reise på. I dag kom mensen også da... som ventet egentlig, men jeg gir jo aldri opp håpet. Jeg håper nesten enda for "at det kan jo være en øøørliten sjans for at jeg er gravid allikevel??" hehe!! La gjerne høre mer fra deg!! Og lykke til, la oss håpe at det snart blir vår tur:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233082-frustrert-ambivalens/#findComment-1787243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.