Gå til innhold

Fikk plutselig et anfall av babylengting!!!

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Vi har jo tre flotte barn, og har satt stopp for videre produksjon. MEN av og til lengter jeg litt etter et bittelite nurk...

Fikk et akutt anfall har i stad, og sendte melding til mannen min om vi skulle "på'an igjen" nå når fedrekvoten utvides til 6 uker. Og svaret var ikke akkurat negativt....

Hvordan VET en at en har fått de barna en ønsker? Hvordan kan en være sikker på at en avgjørelse er rett? Vil vi angre om vi holder på bestemmelsen om bare tre barn? Vil vi angre om vi får ett barn til?

Alle tre barna har vært nattebråkere til de har fylt to år... HVIS, og jeg sier bare hvis, vi får et barn til, blir det keisersnitt på meg, og sikkert 8 uker med forsiktighet etterpå... Vi har allerede et soverom for lite (vi ønsker et eget til kontor)...Bilen må byttes ut.......

Men - det er jo fantastisk med barn. Vi har en gjennomsnittlig økonomi, er 34 og 35 år...

Hvordan bestemme seg?

Hva sier du Asterix :-) ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233094-fikk-plutselig-et-anfall-av-babylengting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja si det: når er det nok?

Jeg vet ikke.

En må jo bare vurdere hva en har kapasitet til, og det tror jeg nok at vi har her i huset nå nor nr tre kommer.

Hele uka går jo til kjøringer fotball, trening +++ og ikke mindst lekselesing med ungene.

Ikke missforstå, for jeg synes det er morro jeg da. Og en annen ting er jo at dette er jo bare en periode

Tiden må jo strekke til for hver og en.

Det blir jo spennende å høre hva du bestemmer deg for.

Jeg føler meg ferdig nå. Jeg synes det er kos å holde nyfødte, herlig å se struttende mager, men jeg kjenner ingen lengsel etter det selv.

Så jeg tror (håper i alle fall) at vi kommer til å være fornøyde med de 3 vi har nå.

Jeg tror at så lenge dere begge har lyst på flere, så klarer dere jo de utfordringene som kommer!

Gjest prust

Ja si det: når er det nok?

Jeg vet ikke.

En må jo bare vurdere hva en har kapasitet til, og det tror jeg nok at vi har her i huset nå nor nr tre kommer.

Hele uka går jo til kjøringer fotball, trening +++ og ikke mindst lekselesing med ungene.

Ikke missforstå, for jeg synes det er morro jeg da. Og en annen ting er jo at dette er jo bare en periode

Tiden må jo strekke til for hver og en.

Det blir jo spennende å høre hva du bestemmer deg for.

Foreløpig er det stort sett eldstemann som følges opp med aktiviteter, men de to jentene kommer jo etter...

Det er viktig med oppfølging, både av venner, lekser og aktiviteter, og jeg føler vel allerede nå at det i perioder blir litt lite på hvert enkelt barn - særlig i sommerhalvåret (mars/april-september) når mannen min jobber mye.

Får se hva det blir til... tipper vi holder oss til de tre vi har.

Gjest prust

Jeg føler meg ferdig nå. Jeg synes det er kos å holde nyfødte, herlig å se struttende mager, men jeg kjenner ingen lengsel etter det selv.

Så jeg tror (håper i alle fall) at vi kommer til å være fornøyde med de 3 vi har nå.

Jeg tror at så lenge dere begge har lyst på flere, så klarer dere jo de utfordringene som kommer!

Jeg hadde en lang periode da minstemor var baby at jeg godt kunne tenke meg et barn til. Så har jeg hatt et drøyt år hvor det ikke har vært aktuelt i det hele tatt, og hvor vi har snakket om sterilisering. Mannen min er egentlig veldig positiv, og hvis jeg ønsker et barn til, er han gjerne med på det...

Men - han jobber mye, og veldig mye av det praktiske faller på meg. Vi har bare hatt et par måneder nå med gode netter, fordi de ikke er stabile nattesovere før de er to år...

Jeg hadde en lang periode da minstemor var baby at jeg godt kunne tenke meg et barn til. Så har jeg hatt et drøyt år hvor det ikke har vært aktuelt i det hele tatt, og hvor vi har snakket om sterilisering. Mannen min er egentlig veldig positiv, og hvis jeg ønsker et barn til, er han gjerne med på det...

Men - han jobber mye, og veldig mye av det praktiske faller på meg. Vi har bare hatt et par måneder nå med gode netter, fordi de ikke er stabile nattesovere før de er to år...

Lat som du faktisk er gravid i noen timer eller dager og se hvordan magefølelsen er etterpå.

Slik gjør alltid jeg når jeg skal bestemme meg for noe viktig. blir jeg kjempeskuffet av at det ikke er sant, da vet jeg at jeg skal gå for gjennomføring.

Godt valg c",)

Annonse

Gjest prust

Lat som du faktisk er gravid i noen timer eller dager og se hvordan magefølelsen er etterpå.

Slik gjør alltid jeg når jeg skal bestemme meg for noe viktig. blir jeg kjempeskuffet av at det ikke er sant, da vet jeg at jeg skal gå for gjennomføring.

Godt valg c",)

Kanskje jeg skulle det? Takk for tipset. Har ei god venninne som er gravid og nærmeste nabo er høygravid, så jeg tenker mye på det for tiden...

Godt valg c",)

He he, jeg har en lignende metode - jeg kaster mynt og kron, og sier til meg selv at jeg MÅ velge det alternativet som mynten viser.

Da merker jeg ofte om jeg blir fornøyd med resultatet eller ikke.

Lure, vi ;-)

Gjest prust

En ting er sikkert - dere vet hvertfall hva dere går til med såpass barneerfaring som dere nå har.

Dere får tygge på det en stund :o)

Ja, vi er eksperter på barn :-)

Det slår ikke feil - når endelig minstemann sover ordentlig om natta og har gjort det noen uker, så melder lengselen seg etter et nytt barn!

Men en gang må en jo stoppe!!!!

Ja, vi er eksperter på barn :-)

Det slår ikke feil - når endelig minstemann sover ordentlig om natta og har gjort det noen uker, så melder lengselen seg etter et nytt barn!

Men en gang må en jo stoppe!!!!

Var nettopp det som skjedde her hos oss også ;-) Lillemann sover endelig til halv 7 og vips så røsker det i eggstokkene.

Annonse

He he, jeg har en lignende metode - jeg kaster mynt og kron, og sier til meg selv at jeg MÅ velge det alternativet som mynten viser.

Da merker jeg ofte om jeg blir fornøyd med resultatet eller ikke.

Lure, vi ;-)

Noen som i det hele tatt har vært i tvil om at vi er lure? ;-)

Tenk gjennom desember og mai / juni, med alle de spesielle, utstyrskrevende dagene, avslutningene og ønsket / kravet om at du skal være minst to steder på en gang.

I så måte er det minst like slitsomt å ha barn som går på skole og fritidsaktiviteter (og da tenker jeg på én aktivitet hver, ikke på turbofamilier som driver med noe hver dag), som å ha barn i barnehagen.

Hvis du da fremdeles har lyst, er det bare å gå igang :-|

Gjest prust

Spennende! :) Man angrer jo aldri på det barnet man har fått da. ;)

Nei, vil nok ikke angre på selve barnet, men kommer kasnkje til å synes det er veldig slitsomt... Nå er minstemor litt over to, og blir jeg gravid igjen, kommer vel trass og sjalusi dobbelt opp på henne, slik det har vært de to siste årene med hun som nå er fem....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...