Gå til innhold

Hvordan si det til han?

Anbefalte innlegg

Gjest Vil jo ha lyst på han

Mannen min og jeg har vært gift i over ti år, og sammen i nærmere 15. Vi har to flotte barn sammen og egentlig et godt forhold, men de siste årene har sexlivet vårt blitt veldig dårlig og det er jeg som ikke har lyst.

Mannen min prøver virkelig på alle måter å tenne meg og gjøre det koselig/romantisk, men saken er den at jeg ikke tenner på han. Og årsaken til det er at han har blitt skikkelig overvektig. Vet jo at det ikke burde ha noe å si, men magen hans er faktisk iveien når vi har sex.

Hvordan skal jeg si til han at kroppen hans ikke tenner meg og at han må gjøre noe med det, uten at jeg sårer han? Nå blir jeg bare irritert når han setter seg ned med øl og potetgull. vet også at han egentlig ikke trives med kroppen sin når den er på den måten, men han gidder jo ikke gjøre noe med det. En løpetur i ny og ne gjør jo ikke store nytten når det ikke blir noe jevnlig.

Jeg elsker han, og vi kan vanligvis snakke om alt mellom himmel og jord, men akkurat dette klarer jeg ikke å få sagt til han - hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233221-hvordan-si-det-til-han/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slå av tv'n og si rolig at det du skal si nå gjør vondt å si, at det er ubehagelig for deg å si det, men at hans overvekt gjør at du synes det er vanskelig å ha sex med ham.

Han kommer sikkert til å bli såret og lei seg, kanskje sur og sint, men dersom han er forholdsvis oppegående så vil han etterhvert skjønne at det ikke er bra for helsa heller å være så bukfeit.

Gjest gakkaka

Slå av tv'n og si rolig at det du skal si nå gjør vondt å si, at det er ubehagelig for deg å si det, men at hans overvekt gjør at du synes det er vanskelig å ha sex med ham.

Han kommer sikkert til å bli såret og lei seg, kanskje sur og sint, men dersom han er forholdsvis oppegående så vil han etterhvert skjønne at det ikke er bra for helsa heller å være så bukfeit.

Si det som det er...

At det påvirker sexlivet og at du ønsket at han tok bedre vare på helsa si.

Den dagen jeg blir så feit at det er et problem, vil jeg ha beskjed om det. Gi beskjed om at du ikke føler deg vel med situasjonen, det er jo det som er sannheta.

Både du og din partner vil ha det bedre om begge er i form, så prøv å foreslå at dere begge burde stramme dere opp litt sammen.

Gjest Evina

Først en ting. Du skriver at kroppen egentlig ikke har noe å si.. Klart det har det!!

Fett og overvekt er tiltrekkende for noe, men de fleste foretrekker normalt slanke kropper.

Min mann er relativt slank og det var slik jeg falt for han (ikke fordi han var slank) Elsker hele han og kroppen hans. Men han vet at hvis han legger veldig på seg og blir fet, så er det over for vår del.

Jeg klarer bare ikke fett eller overvekt over en grense. Men det har han vist helt fra begynnelsen av. Kunne levd med han ja, men når det gjelder sex så hadde nok alle bruer vært brent..

Synes du kan si det rett ut på en rolig måte, at du rett å slett ikke tiltrekkes mer pga at magen er litt i veien når dere har sex. At sexen for deg blir tyngre av hans vekt osv. ()Han vet det nok selv også)

Spør han hvordan ville reagert hvis det var omvendt.

nøffgakkmøbææ

hvis det bare er magen så er det jo egentlig et lite problem:) men jeg hadde kanskje forklart det på en annen måte?

spør om dere skal begynne å jogge sammen, samt støtte hverandre med et sunnerekosthold. si at du ikke er så begeistret for magen, og at du er sikkert på at du selv og vil ha godt av å strammes opp. men tydeliggjør at du trenger dette tiltaket.

forklar at alderen dra på for begges del, og at du er overbevist om at å være mer bevisst på egen helse vil øke på sexlysten samt energien generelt. og dette er jo viktig i et godt ekteskap!

på denne måten blir det ikke sånn "du er ekkel". dessuten så trenger alle trening:) og husk: sexlysten øker ved jevn fysisk aktivitet i hverdagen.

hvis han blir sittende igjen med en følelse av at han er ekkel så risikerer du jo at han ikke har lyst på sex.

Annonse

* Ikke gi han meldemskap på SATS i gave eller lignende. Det er sårende når man viser at man ikke tør å si ting rett opp i ansiktet på folk - og budskapet kommer tydelig nok fram - bare på en litt slu måte. - Og det kan jo faktisk hende at vekttrening ikke "tenner" ham....

* Si det til ham på en helt enkel, ærlig og konstruktiv måte. - Det vill i hvert fall jeg satt pris på!

* Hvis oppsiden er at du elsker ham og mener du vil få mer sexlyst av en 30 kg lettere utgave av mannen, så må jo dette være en lettsolgt vare!! :-D

* Du må i så fall finne deg i at 1) kostholdet i familien blir sunnere - også for deg. 2) At han faktisk bruker tid på å trene.

* Kjenner han noen som trener så prøv å trekke litt forsiktig i trådene. Men han må finne noe han synes er gøy selv og fortrinnsvis noe han kan drive med folk han liker. Enten det er fotball, løping, sykling, tennis el.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...