Gå til innhold

"-du skjønner, jeg har så tung benbygning"

Anbefalte innlegg

Gjest gomle
Skrevet

Ja, men er man bred over skuldre/hofter blir jo også muskler og sener lengre/større, det veier jo noe det også.

Nei, man kan være bred over skuldrene eller hoftene, og likevel være hengslete og lett. Så det stemmer ikke helt.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fuji1365380447

7

• daytona79

4

• Speak

2

• kaffepiken

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror folk tenker på skjelettet, noe som naturligvis er helt feil. Jeg leste et eller annet sted at skjelettet - alene - veier ekstremt lite, og at det ikke engang er en kilo som skiller et tykt og et tynt skjelett.

Det har nok heller med om skjelettet er "kort" (korte skuldre, smale hofteben, korte overarmer etc) eller omvendt å gjøre - men at det er det som "henger på" skjelettet som utgjør vektenforskjellen, og ikke vekten av selve skjelettet.

Dårlig forklart, men du tar kanskje poenget...?

:-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det har nok heller med om skjelettet er "kort" (korte skuldre, smale hofteben, korte overarmer etc) eller omvendt å gjøre - men at det er det som "henger på" skjelettet som utgjør vektenforskjellen, og ikke vekten av selve skjelettet.

Nå synes det ble veldig innviklet dette her;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg antar du mener at et tykt skjelett krever mer kjøtt enn et tynt, og det er i så fall min teori også - selv om jeg ikke kan si jeg har helt kontroll når det kommer til "tung benbygning", og skal jeg være helt ærlig har de fleste jeg har møtt på som har snakket om sin tunge benbygning være tunge på andre måter også, noe som har syntes så godt at det ikke nytter å skryte på seg tungt skjelett. :)

Gjest Fett nok
Skrevet

Jeg leser at mange av tråene, tror tung benbygning er en dårlig unnskyldning for vekta.

Jeg har kun egne opplevelser og vise til. Meg og min søster, har/er like høye. Hatt samme mage mål. Jeg har vært litt større over brystet, og har litt bredere skuldre.

Jeg ser altså i utgangspunktet tyngre ut enn henne. Allikevel har hun alltid veid ca tre kilo mer enn meg.

Jeg har og en sønn, som spretter rundt forbi. og er lett på foten. Han ser lett ut, men når noen løfter han, blir de veldig overrasket. Han er blytung.

Tror det må ha noe med muskelmassen å gjøre.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

"Hva er egentlig tung/lett benbygning?"

Den formuleringen har jeg aldri hørt. Men mange snakker om kraftig/spinkel benbygning.

Det er naturlig at noen med kraftig benbygning vil veie mer enn noen med spinkel benbygning om begge er like slanke.

Men det skyldes like mye ekstra størrelse på muskler og sener som ekstra størrelse på skjelettet.

Gjest letter
Skrevet

Jeg har ekstremt spinkel benbygging, og det har mora mi også og hun har beinskjørhet...

I praksis vil det si at jeg er vledig lett, og at det ikke skal så mye kjøtt på beina til for at jeg skal se litt lubben ut. For det blir veldig fort slengende rundt bena på en måte.

Gjest letter
Skrevet

er ikke slik ment at puppene veier så mye, bare at kroppen er mer enn bein og muskler og fett. Er vev også.

Var bare et eks på vev...

Pupper er stort sett fett, da bare så du vet det. Folk har ca like mye vev av typen melkekjertler der inne, er bare hvor mye fett en pakker de inn i som er ulikt.

Skrevet

En jente kan ha brede skuldre og hofter pga skjelettet, mens en annen kan være smal som en strek. Dermed blir så klart den brede jenta tygre selv om de er like høye, og det skal også mindre til før hun som er bred over skuldrene/hoftene ser lubben ut.

Skrevet

Så da kan jeg konkludere med at ikke er bena til folk som er forskjellige, men at ulike kroppsrammer krever ulike mengder muskler for å holde seg oppe...

Så "tung benbygning" - er i realiteten mere muskler enn en tynn og spe person.

Beina kan jo være litt forskjellige, men det utgjør ikke så mye:-)

En del mennesker ser også ut til å bruke denne unnskyldningen for å veie mye.

Min tante har alltid hatt tung beinbygning, men da hun plutselig begynte å gå ned i vekt var ho helt normal. Har dette dette ved flere anledninger.

Gjest libbib
Skrevet

Pupper er stort sett fett, da bare så du vet det. Folk har ca like mye vev av typen melkekjertler der inne, er bare hvor mye fett en pakker de inn i som er ulikt.

så heldig jeg er da, som får fettet mitt pakket inn i puppen fremfor andre steder :) :) :)

Skrevet

Kraftig benbygning hos jenter er vel store hender og føtter, brede skuldre og hofter. Altså mer skjelett enn andre, og skjelett veier jo også.

• 2 uker senere...
Gjest HuskerIkkeNicketmitt.
Skrevet

Her ser du at du tar feil, at en noen med store bryst har store pga ekstra VEV, og at de ikke vil minke nevneverdig med vektreduksjon:

"She had lost allot of weight to get to her present size, but found that her breasts were still very heavy and had not changed with her dieting. Breasts that are mainly glandular mass are less likely to change than ones with a higher percentage of fat."

http://www.plasticsurgery4u.com/procedure_folder/breast_reduction/breast_sculpture_obese.html

Gjest HuskerIkkeNicketmitt.
Skrevet

Her ser du at du tar feil, at en noen med store bryst har store pga ekstra VEV, og at de ikke vil minke nevneverdig med vektreduksjon:

"She had lost allot of weight to get to her present size, but found that her breasts were still very heavy and had not changed with her dieting. Breasts that are mainly glandular mass are less likely to change than ones with a higher percentage of fat."

http://www.plasticsurgery4u.com/procedure_folder/breast_reduction/breast_sculpture_obese.html

http://www.plasticsurgery4u.com/procedure_folder/breast_reduction/young_macromastia.html

Og her ser du eks på en ung tynn jente med samme problem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...