Gå til innhold

Teori ang manglende sexlyst hos en etterhvert

Anbefalte innlegg

3 år er ikke spesielt lenge da. Det er først etter 6-7 år at den lysten naturen har sørget for, inntrer på en slik måte at vi får en trang til å befrukte oss med nye partnere.

Hvordan vet du hva naturen har sørget for? Har naturen en egen bevissthet?

Fortsetter under...

Gjest plucker

Hvordan vet du hva naturen har sørget for? Har naturen en egen bevissthet?

Naturen, eller skaperverket, har lagt en masse mekanismer inn i menneskets kropp og sjel. De mekanismene som sørger for forplantning og formering, er den aller viktigste. Protesterer du på det?

Naturen, eller skaperverket, har lagt en masse mekanismer inn i menneskets kropp og sjel. De mekanismene som sørger for forplantning og formering, er den aller viktigste. Protesterer du på det?

Nei, jeg protesterer selvsagt ikke på at forplantning er viktig for mange. Det jeg protesterer på er vel heller den bastante påstanden om at alle går lei av verandre seksuelt etter nøyaktig 7 år.

Når skal folk begynne å skjønne at forhold handler om naturens drifter for å oppretteholde menneskeartens bestand? Hvis de kunne skjønne at forhold oppstår pga kjemiske mekanismer i kropp/sinn, så slapp vi sånne kompliserende grublerier.

At man er kanin i fase nr 1, er bare naturlig. Når fase nr 1. er over,så må man ut å finne nye objekter å befrukte seg med, og være "kanin" med.

Hvorfor gjøre ting så vanskelig?

Hvordan mener du dette skal kombineres med familieliv?

Gjest plucker

Nei, jeg protesterer selvsagt ikke på at forplantning er viktig for mange. Det jeg protesterer på er vel heller den bastante påstanden om at alle går lei av verandre seksuelt etter nøyaktig 7 år.

Jeg har da aldri sagt at det inntrer etter nøyaktig 7 år? Jeg har skrevet 6-7 år, og det kan like gjerne tolkes som 5-8 år. Det er etter ca så mange år fenomenet inntrer for de aller , aller fleste.

Annonse

Jeg har da aldri sagt at det inntrer etter nøyaktig 7 år? Jeg har skrevet 6-7 år, og det kan like gjerne tolkes som 5-8 år. Det er etter ca så mange år fenomenet inntrer for de aller , aller fleste.

Jeg synes fortsatt det er ganske bastant, selv om du legger inn bittelitt slingringsmonn.

Gjest plucker

Kanskje man bør la være å få barn, rett og slett? Så har man bare seg selv å tenke på, og kan bytte kjæreste hvert sjuende år?

Nå er det jo nettopp PÅ GRUNN AV at vi skal sørge for å ha forplantningsdriften intakt, at disse mekanismene er lagt inn i oss, så derfor så ØNSKER vi jo å få barn.

Du kan gjerne forsøke med ironisk opptreden overfor meg, for på den måten å fornekte at dette velkjente fenomenet eksisterer, og derfor slippe å forholde deg til det. Men fenomenet forsvinner ikke for det.

Nå er det jo nettopp PÅ GRUNN AV at vi skal sørge for å ha forplantningsdriften intakt, at disse mekanismene er lagt inn i oss, så derfor så ØNSKER vi jo å få barn.

Du kan gjerne forsøke med ironisk opptreden overfor meg, for på den måten å fornekte at dette velkjente fenomenet eksisterer, og derfor slippe å forholde deg til det. Men fenomenet forsvinner ikke for det.

Jeg var ikke ironisk.

Gjest plucker

Jeg synes fortsatt det er ganske bastant, selv om du legger inn bittelitt slingringsmonn.

Det er like normalt at dette oppstår etter 3 år, som etter 10 år, hvis du foretrekker å henge deg opp i et eksakt antall år. Naturen er ikke helt presis på dette. Individualitet er det alltid rom for.

Det er like normalt at dette oppstår etter 3 år, som etter 10 år, hvis du foretrekker å henge deg opp i et eksakt antall år. Naturen er ikke helt presis på dette. Individualitet er det alltid rom for.

Vi er mennesker, og ikke aper som lever i jungelen. Det kan godt hende du har rett i at sexen man har etter 7 år ikke er like dampende het og spennende som den man har i starten.

Men for mange er det jo snakk om prioritering, og om å ta ansvar for sine valg og ta konsekvensen av sine valg. Du kan velge å alltid følge dine seksuelle lyster, og bytte kjæreste så ofte at du ikke rekker å "gå lei", eller du kan prioritere et stabilt familieliv. Greit, sex er viktig, men for mange er det allikevel ikke så viktig å ha sex med gud og hvermann at man er villig til å ofre sitt ekteskap og sin familie for det. Dette er valg man tar. Og så kan du snakke om "naturens orden" så mye du vil, men allikevel er det folk som gifter seg og som fortsetter å være gift livet ut.

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...