Gå til innhold

Anbefalte innlegg

blodprøvene var fine, hadde normal stigning i hcg. Men fra jeg tok den første blodprøven forrige helg, har jeg hatt blødninger to ganger. Bare på dopapiret, men likevel.

Snakket med legen og han mente at i noen svangersvap var det bare sånn at det kom litt blødninger. Han så ingen grunn til bekymring altså.

Så jeg er visst gravid dere, 5+3 i dag, men... jeg vet sannelig ikke hva jeg skal tro. Trur det ikke før je får se det!! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233278-tja-jeg-vet-sannelig-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

I den tidlige perioden som du er i nå, så hadde jeg også flere små blødninger.

Det var utrolig frustrerende og skapte mye angst for meg. Tror jeg hadde ca ti slike småblødninger der jeg så blod på papiret eller såvidt i trusa.

Flere ganger kom disse blødningene i forbindelse med å trykke hardt når jeg gikk på do.

Legen min forklarte meg at noen har litt lavt Progestreron nivå i begynnelsen av graviditeten, og at et lavt nivå av dette hormonet gjør at kroppen ikke klarer å holde tilbake blødninger.

Jeg fikk f.eks en ganske stor blødning (måtte ha bind noen timer) den dagen jeg skulle hatt mensen for andre gang (altså når jeg var i uke 8).

Den gangen var jeg sikker på at jeg hadde hatt en MA, og gikk til innvendig ultralyd. Men der fikk jeg se et lite embryo med et hjerte som banket!

Disse blødningen varte helt frem til uke 10 for meg, og det var en stor belastning.

Nå er jeg 29 uker, og babyen sparker som bare det inni magen min. Så det er fult mulig å ha flere småblødninger i begynnelsen, og likevelt ha et helt fint svangerskap.

Lykke til!

Det var utrolig frustrerende og skapte mye angst for meg. Tror jeg hadde ca ti slike småblødninger der jeg så blod på papiret eller såvidt i trusa.

Flere ganger kom disse blødningene i forbindelse med å trykke hardt når jeg gikk på do.

Legen min forklarte meg at noen har litt lavt Progestreron nivå i begynnelsen av graviditeten, og at et lavt nivå av dette hormonet gjør at kroppen ikke klarer å holde tilbake blødninger.

Jeg fikk f.eks en ganske stor blødning (måtte ha bind noen timer) den dagen jeg skulle hatt mensen for andre gang (altså når jeg var i uke 8).

Den gangen var jeg sikker på at jeg hadde hatt en MA, og gikk til innvendig ultralyd. Men der fikk jeg se et lite embryo med et hjerte som banket!

Disse blødningen varte helt frem til uke 10 for meg, og det var en stor belastning.

Nå er jeg 29 uker, og babyen sparker som bare det inni magen min. Så det er fult mulig å ha flere småblødninger i begynnelsen, og likevelt ha et helt fint svangerskap.

Lykke til!

Tusen takk for oppmuntring! :-)

Lykke til!

Nå har jeg tenkt over det du skrev om lavt progesteron i forhold til blødninger - det stemmer nok bra det siden jeg f.eks ikke har ømme pupper. Og det er det visst progesteron som forårsaker, så hvis det er lite av hormonet så ser jeg en sammenheng.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...