Niffi Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Fikk vite i dag at jeg har for høyt FSH (ligger på 15). Dette gjør det visst veldig vanskelig å bli gravid.. Jeg har lavt stoffskifte. Er det noen som har erfaring med dette, som har hatt for høyt FSH, men likevel blitt gravid? Noen med lavt stoffskifte der ute blant dere prøvere? Begynner å gi opp nå... :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233300-fsh-og-lavt-stoffskifte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
solbaer Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Heisan! Eg veit ikkje heilt kva FSH er...men eg hadde litt lavt stoffskifte tidlegare i fjor haust, og tenkte at det kunne vere ein grunn til at eg ikkje har blitt gravid. Tok dette opp med legen min for eit par veker sidan, og han meinte at det ikkje hadde noko innvirkning.Men er det ikkje slik at det er skjoldbryskkjertelen som justerer stoffskiftet? I tilfella sa ein soneterapeut at det ikkje er uten grunn at skj.kjertelen vert kallle "den tredje eggstokk"! Så eg føler meg faktisk usikker på om han har rett i det! Heldigvis virker det som stoffskiftet mitt er ok no (har ikkje blitt kontakta igjen etter at eg tok prøver for eit par veker siden). Var vel i grunn ikkje så mykje hjelp i det eg skriv...men eg skjønner vertfall din frustrasjon! Eg ville tatt det opp med legen din om eg var deg! Stå på 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233300-fsh-og-lavt-stoffskifte/#findComment-1778842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niffi Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Heisan! Eg veit ikkje heilt kva FSH er...men eg hadde litt lavt stoffskifte tidlegare i fjor haust, og tenkte at det kunne vere ein grunn til at eg ikkje har blitt gravid. Tok dette opp med legen min for eit par veker sidan, og han meinte at det ikkje hadde noko innvirkning.Men er det ikkje slik at det er skjoldbryskkjertelen som justerer stoffskiftet? I tilfella sa ein soneterapeut at det ikkje er uten grunn at skj.kjertelen vert kallle "den tredje eggstokk"! Så eg føler meg faktisk usikker på om han har rett i det! Heldigvis virker det som stoffskiftet mitt er ok no (har ikkje blitt kontakta igjen etter at eg tok prøver for eit par veker siden). Var vel i grunn ikkje så mykje hjelp i det eg skriv...men eg skjønner vertfall din frustrasjon! Eg ville tatt det opp med legen din om eg var deg! Stå på Hei du. FSH er et folikkelstimulerende hormon, som visstnok betyr noe for modning av egg og eggløsning (tror jeg). Hvis FSH er høyere enn 10 - 12, kan det være ett tegn på at man er kommet i en tidlig overgangsalder. Siden min FSH ble målt til 15, er jeg bekymret for at løpet er kjørt i forhold til å bli gravid.. Jeg var gjennom ett IVF-forsøk + en pergotimekur i måneden jeg tok blodprøven (CC-test), og lurer på om det kan ha påvirket FSH-verdien.... Er så forvirret akkurat nå :-) Så fint å høre at du har stoffskiftet under kontroll Tar du jevnlige blodprøver for å sjekke det, eller holdt det med den ene gangen? Lykke til videre med utredningen og prøving Klem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233300-fsh-og-lavt-stoffskifte/#findComment-1778906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solbaer Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Hei du. FSH er et folikkelstimulerende hormon, som visstnok betyr noe for modning av egg og eggløsning (tror jeg). Hvis FSH er høyere enn 10 - 12, kan det være ett tegn på at man er kommet i en tidlig overgangsalder. Siden min FSH ble målt til 15, er jeg bekymret for at løpet er kjørt i forhold til å bli gravid.. Jeg var gjennom ett IVF-forsøk + en pergotimekur i måneden jeg tok blodprøven (CC-test), og lurer på om det kan ha påvirket FSH-verdien.... Er så forvirret akkurat nå :-) Så fint å høre at du har stoffskiftet under kontroll Tar du jevnlige blodprøver for å sjekke det, eller holdt det med den ene gangen? Lykke til videre med utredningen og prøving Klem. Huff då, høyrest ikkje bra ut med for høge FSH verdier då nei. Tok ein test på stoffskiftet to mnd etter den første, og då var den ok. Tok ny no sidan eg spurte legen om det kan påvirke om eg blir gravid eller ikkje, men trur han gjorde det berre for å sjekke at det var som det skulle (ikkje for at han trudde det hjalp meg å bli gravid). Forbaska mange ting som påvirker om ein blir gravid eller ikkje!! Skal seie "naturen" ikkje alltid gjer det så lett! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233300-fsh-og-lavt-stoffskifte/#findComment-1778987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.