Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en kvinne på 32 år som har noen problemer som bekymrer meg ganske mye. I tillegg til problemer med stadig tiltagende urinlekkasjer, har jeg det siste halve året også fått problemer knyttet til mens-syklusen.

I 17 år har det gått nøyaktig 26-27 døgn mellom starten av hver mens-periode, men nå blir det lengre og lengre tid mellom hver periode, ca 37-38 døgn nå. Videre er blødningene blitt mer langvarige, kraftigere og veldig smertefulle. Hver mens-periode varer nå 9-10 dager, og iallefall de 7 første dagene må jeg ta smertestillende for å kunne komme meg opp av sengen. Er konstant (også utenom mensen) hoven/øm i nederste del av magen.

Kan det være sammenheng mellom disse problemene og problemene med urinlekkasje? Jeg har legeskrekk, og er ganske fortvilet.

Vær snill å svar meg. Hva kan jeg gjøre? Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23340-lengre-tid-mellom-hver-mensperiode/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke sammenhang mellom din urinlekkasje og dine menstruasjoner. Jeg synes du skal få en sjekk, det er ikke vanlig at blødningen varer så lenge og skal være så smertefull. Legen kan samtidig gi deg råd om urinlekkasje, det er forskjellige behandlinger avhengig av årsaken. Du bør prøve å overvinne din legeskrekk, ta evt. en person du føler deg trygg ved med til legen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...