Gå til innhold

Huslån, uten garantist, er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på 2 voksne og 2 barn. Vi vil så gjerne kjøpe en egen bolig snart...

Er det mulig å få huslån uten å ha noen garantist for lånet??

Vi har nemlig ingen foreldre som kan stille opp, ingen andre heller.. :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere trenger bare å ha inntekt. Om dere skal kjøpe hus tar jo banken pant i huset. Dere bør undersøke om førstehjemslån og startlån.

Gjest soldier
Skrevet

Visste du ikke at banker yter lån med pant i boligen?

Gjest DnBNOR
Skrevet

Dere må ha en viss egenkapital. Ingen banker låner ut mer enn 80% av lånetakst uten ekstra sikkerhet. I tillegg må dere kunne dokumentere at dere kan betjene det lånet dere trenger.

Skrevet

Dere må ha en viss egenkapital. Ingen banker låner ut mer enn 80% av lånetakst uten ekstra sikkerhet. I tillegg må dere kunne dokumentere at dere kan betjene det lånet dere trenger.

Det du skriver stemmer ikke.

Man kan låne 100 % i dag gjennom førstehjemslån.

Man trenger ikke sikkerhet utenom pant i boligen man kjøper.

Med egenkapital, BSU-konto og eventuelt garantist kan man selvfølgelig prøve å forhandle seg til bedre betingelser feks lavere rente.

Skrevet

Det DnBNOR sier er ikke helt riktig.

For nøyaktig 3 år siden skulle samboeren min og jeg kjøpe oss leilighet i en større by (hvor han har fast jobb og jeg studerer). Vi ville greie dette selv, altså ikke ha foreldre som kausjonister.

Vi hørte i bankene våre om ulike lånetilbud.

Det endte med at samboeren min skiftet bank til Postbanken, hvor vi faktisk kunne få nærmere 100% lånefinansiering (Vi gikk inn med 25.000 tilsammen, resten fikk vi lån på). Det eneste Postbanken krevde var at samboeren min opprettet en BSU-konto. Selvsagt måtte diverse papirer legges frem (lønn etc).

Vi kjøpte leiligheten vår for 1,3 mill. Med andre ord er det fullt mulig å få lån på nesten hele huset/leiligheten.

Det er bare å høre rundt!

Lykke til!

Skrevet

Ingen som bruker garantister til huslån. Det brukes knapt i det hele tatt lenger.

Gå i den rette banken så får dere finansert dette 100 %, hvis dere ikke har noen betalingsanmerkninger eller har for lite inntekt.

Skrevet

Det stemmer ikke, du.

Skrevet

Banken vurderer økonomien deres, og gir lån inntil den summen den mener er forsvarlig.

Og det kan fort bety 100 %.

• 1 måned senere...
Gjest kvitsymra
Skrevet

Hvis dette er første gang dere kjøper hus, kan dere få hjelp av kommunen til førstehjemslån. Verdt et forsøk.

mvh

Gjest det stemmer nok ikke nei
Skrevet

Det stemmer ikke.

Du kan låne 100% av lånesummen uten problemer.

Snacky1365380698
Skrevet

Ring rundt til bankene å hør. Så lenge dere har inntekt slik at dere faktisk kan betjene et lån, så får dere det. Trenger ikke garantister. Fast jobb holder.

Men bruk litt tid på å snakk med ulike banker. Har nettopp kjøpt leilighet selv, og bankene tilbød meg så mye forskjellig at det er helt utrolig. Pass på å oppgi at dere er førstegangskjøpere; MYE bedre betingelser + bedre rente.

Lykke til!

Gjest jeg vet!
Skrevet

Håper ikke du jobber i DnBNor...da tror jeg du gjør en dårlig jobb. Selv DnBNor låner jo ut 100%.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...