Gå til innhold

Holdning til jente/guttevenner??

Anbefalte innlegg

Gjest overdriver jeg?

Min mann har fått en jentevenn som han ofte har kontakt med. De skriver sms, mail og ringer ofte til hverandre....Hun er en gammelkjæreste fra tenårene og nå har de tatt opp kontakten (har ikke hatt kontakt med hverandre på over 10 år, og hun bor ikke på samme plass...Men alikavel så føler jeg meg litt *truet*...)

Til tider føler jeg meg ganske tilsidesatt, fikk se en mail der han skrev masse søte ting til henne og skrev at hun er bestevennen hans osv...dikt har han også skrevet til henne...Og enda så er det ikke mere enn 3 mnd siden de tok opp kontakten....Det var han som tok kontakt med henne mens vi hadde en pause...nå vil han at vi skal prøve på nytt, men at jeg må akseptere at han har henne som venn...?

Jeg blir ganske sjalu på dette forholdet mellom dem, selv om de sier at det ikke er noe mellom dem og at det aldri kan bli noe mellom dem...Han sier det er meg han er glad i og vil ha, men at han må få lov å ha venner....

For å være ærlig så har jeg mest lyst til å be han kutte all kontakt med henne.....men det er heller ikke rett, så hva skal jeg gjøre...

Overdriver jeg nå???

Hvordan er holdningen til det å ha gutte og jente venner?

Hvor går liksom grensen??

Liker ikke å være sjalu, men vil at han skal være "min" bestevenn....

egostisk? ja kanskje.....huff...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23351-holdning-til-jenteguttevenner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pus24

Jeg skjønner at det er problematisk at hun er en tidligere kjæreste, men det trenger jo ikke å ha så stor betydning. Jeg vet med meg selv at jeg ALDRI ville hatt noen av ekskjærestene mine tilbake (sånn er det vel med mange?!), men er venner med en av dem likevel. Det må være lov å ha venner av det motsatte kjønn også, så jeg synes ikke du bør nekte ham all kontakt, men det er kanskje greit å ta opp måten kontakten foregår på. Søte meldinger og dikt er vel å gå litt for langt. Fortell ham hva du aksepterer og ikke aksepterer, og respekterer han ikke det, så er det kanskje grunn til å være mistenksom med hensiktene han har overfor henne.

Husk at det også må være lov å ha både en bestevenn og kjæreste, det er ofte 2 forskjellige ting og det bør være plass til begge... det er vel likevel kjæresten man velger å dele livet med og har det nærmeste forholdet til...

Gjest Tex-Mex

Ekser kan aldri bare bli venner! Det har jeg erfart en gang for mye. Tenk på hvor intime og åpne man har vært med kjærester! Vennskap blir ikke det samme. Det er lettere å kose og sånn med ekser enn andre venner.

Jeg skjønner at du er frustrert. Jeg hadde bedt han kutte henne ut. Hvis de ikke har hatt kontakt med henne på ti år, trenger han det ikke nå heller! Det er greit å ha venner som er det motsatte kjønn, men spørsmålet er: har de gjort noe mer enn å bare være venner? Ekser er en trussel. (Det kommer an på om de hater hverandre eller ikke da)

Gjest (Anonymous)

Jeg skjønner at det er problematisk at hun er en tidligere kjæreste, men det trenger jo ikke å ha så stor betydning. Jeg vet med meg selv at jeg ALDRI ville hatt noen av ekskjærestene mine tilbake (sånn er det vel med mange?!), men er venner med en av dem likevel. Det må være lov å ha venner av det motsatte kjønn også, så jeg synes ikke du bør nekte ham all kontakt, men det er kanskje greit å ta opp måten kontakten foregår på. Søte meldinger og dikt er vel å gå litt for langt. Fortell ham hva du aksepterer og ikke aksepterer, og respekterer han ikke det, så er det kanskje grunn til å være mistenksom med hensiktene han har overfor henne.

Husk at det også må være lov å ha både en bestevenn og kjæreste, det er ofte 2 forskjellige ting og det bør være plass til begge... det er vel likevel kjæresten man velger å dele livet med og har det nærmeste forholdet til...

Jeg tror du overdriver litt, men kvinnfolk har en tendens til det. Du gjør det ihvertfall ikke det vanskeligere for han, kun for deg selv

Hm, kjæresten min har ei jente til bestevenn. Han sier det kun er henne og meg han ser på som venner. De har aldri vært kjærester, men har hatt sex med hverandre. Det plager meg i grunnen ikke at de er venner, og jeg kommer godt overens med henne. Men jeg skjønner godt at du misliker situasjonen din. Jeg er vel bare ikke av den sjalu typen... vet ikke. Føler meg veldig trygg på kjæresten min og stoler på ham fullt ut.

Håper det viser seg at din type ikke er interessert i eksen annet enn vennskapelig:)

Gjest elisabetha

Dette er vanskelig, men jeg mener ærlig talt at en mann( eller en kvinne) som har samboer, er gift, kjæreste, ikke skal ha behov for å være " søt" mot en annen kvinne( mann)enn den han/ hun er sammen med. (Med søt mener jeg det å skrive dikt o.l).Det er jo greit å ha venner av et annet kjønn, det er ikke det jeg mener, men jeg synes at mannen din sitt "vennskap" tl venninna har gått litt vel langt.

Om han vil ha deg, burde han ikke kreve at du godtok at de var venner, han burde godta og kutte ut kontakten med henne. Hvis det er deg han vil ha.

Høres vel negativ ut om dette, men jeg har opplevd at et slikt vennskap ikke har gått i min favør, for å si det slik.

Dessuten, det er bare min mening.

Lykke til!

Annonse

Ekser kan aldri bare bli venner! Det har jeg erfart en gang for mye. Tenk på hvor intime og åpne man har vært med kjærester! Vennskap blir ikke det samme. Det er lettere å kose og sånn med ekser enn andre venner.

Jeg skjønner at du er frustrert. Jeg hadde bedt han kutte henne ut. Hvis de ikke har hatt kontakt med henne på ti år, trenger han det ikke nå heller! Det er greit å ha venner som er det motsatte kjønn, men spørsmålet er: har de gjort noe mer enn å bare være venner? Ekser er en trussel. (Det kommer an på om de hater hverandre eller ikke da)

Jeg er fortsatt venner med mine ekskjærester og det godtar min forlovede. Han stoler fullt og fast på meg, og jeg vet at jeg aldri kommer til å rote meg opp i de igjen. Jeg har ingen følelser for de lenger, annet enn vennskapelige.

Men jeg begrenser kontakten med de av hensyn til min kjære, for det siste jeg vil er å såre han på noen måte. Men han sier at han ikke er sjalu og at fortid er fortid.

Gjest Tusjen

Det viktige her er at det plager deg, og da bør han kunne vise sin kjærlighet til deg med å kutte ut kontakten med x-en. På den måten ville jo du skjønne at det han sier er sant: Det er deg han vil ha! - Og på den måten vil det vere lettere for deg å godta at han har veninner senere; for da vet du at han setter kjærligheten til deg høyerer enn noe annet.

Gjest Brita

Det viktige her er at det plager deg, og da bør han kunne vise sin kjærlighet til deg med å kutte ut kontakten med x-en. På den måten ville jo du skjønne at det han sier er sant: Det er deg han vil ha! - Og på den måten vil det vere lettere for deg å godta at han har veninner senere; for da vet du at han setter kjærligheten til deg høyerer enn noe annet.

Det er noe av det dummeste jeg har hørt.

Gjest Tusjen

Det er noe av det dummeste jeg har hørt.

Like fullt mener jeg det jeg skriver. Det er ikke rart at man føler seg utrygg når kjæresten holder kontakten med en x. Det er trenger ikke bety at man tror kjæresten vil være utro, men at man rett og slett vet at de har vært veldig nære en gang og dermed er man redd for de følelser som kanskje fremdeles ligger i bakhodet. Jeg synes faktisk at en kjærest bør ta såpass mye hensyn.

Gjest Brita

Like fullt mener jeg det jeg skriver. Det er ikke rart at man føler seg utrygg når kjæresten holder kontakten med en x. Det er trenger ikke bety at man tror kjæresten vil være utro, men at man rett og slett vet at de har vært veldig nære en gang og dermed er man redd for de følelser som kanskje fremdeles ligger i bakhodet. Jeg synes faktisk at en kjærest bør ta såpass mye hensyn.

Istedet for å isolere seg fra alle potensielle farer bør man heller finne ut hvorfor man er så usikker.

Jeg er enig i at man skal ta hensyn til hverandre, men man kan aldri forlange at en kjæreste skal kutte all kontakt med personer som har betydd noe for ham i fortiden.

Hadde min samboer stilt meg et slikt ultimantum, ham eller kontakt med eks'en min, så hadde valget vært enkelt. Nettopp av den grunn at jeg aldri ville valgt den personen som ber meg velge. Da er det noe riv ruskende galt noe sted!

Gjest Tusjen

Istedet for å isolere seg fra alle potensielle farer bør man heller finne ut hvorfor man er så usikker.

Jeg er enig i at man skal ta hensyn til hverandre, men man kan aldri forlange at en kjæreste skal kutte all kontakt med personer som har betydd noe for ham i fortiden.

Hadde min samboer stilt meg et slikt ultimantum, ham eller kontakt med eks'en min, så hadde valget vært enkelt. Nettopp av den grunn at jeg aldri ville valgt den personen som ber meg velge. Da er det noe riv ruskende galt noe sted!

Jo, det høres fornuftig ut det du sier. Likevel: Dersom et forhold ellers er flott og godt, så bør man kanskje kunne jenke seg når det gjelder en slik ting . Vi er ulike,har alle våre svake sider, og noen har problemer med å takle kjærestens x-er. Andre er snarsinte, rotete, uøkonomiske.... Selv er jeg utrolig glad for at mannen min lar meg få ha guttevenner, og til og med litt kontakt med en X. Men hadde han følt seg usikker p.g.a dette, så hadde jeg tatt hensyn til det. På samme måte som han må ta hensyn til meg når det gjelder andre ting.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det kan være vanskelig å skille mellom godt vennskap og intimtet og flirting. Det er ikke overdrivelse å kjenne seg sjalu i en slik sak som du er i nå. Følelser er reelle nok.

Jeg ser at din mann tok kontakt med sin jentevenn mens du og han hadde avtalt pause i samlivet. Men at han nå vil dere skal prøve på nytt.

Jeg lurer på om din mann nå har behov for å sjekke ut hvem av dere han vil ha.

Jeg vil råde deg til å ta tak i saken uten å drøye.

Begynn med deg selv. Fortell han at du føler deg sjalu, selv om han bare sier det er vennskap med jentevennen. Sett ord på din uro ved å spørre om han ut.

Tenk gjennom hvordan du kan gjøre det uten å dømme han og dermed lukke samtalen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...