Gå til innhold

Vektøkning

Anbefalte innlegg

Gjest gravidførstegang
Skrevet

Hei alle gravide, hvor mye har dere lagt på dere og hvor langt er dere på vei? Og tidligere gravide, hvor mye la dere på dere tilsammen?

Jeg er i uke 26 og har allerede gått opp nesten 10kg, spiser endel jeg strengt tatt ikke burde ha spist, men synes det er så vanskelig å motstå mat-fristelsene.

Er det slik at jo større den gravide blir, jo større blir også barnet? (og dermed vanskeligere å føde?)

Videoannonse
Annonse
Gjest Uke 22
Skrevet

Uke 22, gått opp 3 kilo. Men så trener jeg en del (ikke mer enn forsvarlig) og spiser sunt.

Akter ikke å slite med flere overflødige kg. enn nødvendig etter graviditeten.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Vektøkning varierer. Noen legger mye på seg i begynnelsen av svangerskapet, andre legger mest på seg på slutten.

Total vektøkning varierer også veldig. Jeg la på meg fra 12-18 kg pr svangerskap. Alle kilo ble borte igjen etterpå.

Jeg tilhørte dem som la på meg mest på slutten av svangerskapet.

fuji1365380447
Skrevet

Uke 29 har gått opp 10 kg.

Jeg har ikke spist mer enn vanlig, men jeg har nok biltt mindre aktiv.

Får nok en jobb å gjøre etter fødselen...

Skrevet

Med nr 1 gikk jeg opp 15 kg tilsammen.

Med nr 2 gikk jeg opp hele 25 kg... Sliter fortsatt med 15 av de etter 10 mnd....

Gjest propell1
Skrevet

16 uker - gått opp 1,5 kg

Jeg er mellom 32 og 33 uker og har gått opp 10 kg. Har ikke fått trent noe særlig pga kranglete hofter, men så har jeg ikke orket å spise noe særlig usunt pga mye halsbrann heller... :o)

Skrevet

Jeg er 25 uker og har antakelig gått opp nærmere 10 kg, jeg også.

*sur*

Skrevet

Jeg er i 20 uken og jeg har gått opp 2 kg.

Gjest fregnefjes
Skrevet

Jeg gikk ned 10 kilo de 3 første mnd pga kvalme og la på meg 12 kilo etterpå.

Gjest trultemor26
Skrevet

Gikk opp 20 kilo under graviditeten. Alle hadde forsvunnet 2 mnd etter fødselen.

Skrevet

Jeg er mellom 32 og 33 uker og har gått opp 10 kg. Har ikke fått trent noe særlig pga kranglete hofter, men så har jeg ikke orket å spise noe særlig usunt pga mye halsbrann heller... :o)

Har gått opp ca 6 kg og er i uke 23.Jordmor sier det ikke er noen grunn til bekymring. Det er i følge henne vel så viktig hva man veide i utgpkt, som hvor mange kilo man går opp. Jeg veide 61 kg, er 1,70 m høy, og har altså nå gått opp til 67 kg.

Gjest theoline
Skrevet

La på meg dryge 35 kilo jeg!!

Fra 55 kg til over 90 kg tre dager før jeg fødte, ikke akkurat stor stas nei...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...